۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۳۳۱۲

حمایت جماعت اسلامی پاکستان از گفت‌وگوی صلح با طالبان

حمایت جماعت اسلامی پاکستان از گفت‌وگوی صلح با طالبان
رهبر جماعت اسلامی پاکستان اعلام کرد که از گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، مولوی سراج الحق، رهبر جماعت اسلامی پاکستان در دیدار با محمد عمر داوودزی، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان، آغاز گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان را مهم دانسته و اظهار کرد: امروز صدای ملت افغانستان برای صلح واحد شده و آماده همکاری و حمایت از این روند هستیم.

در همین راستا،‌ داوودزی نیز مولوی سراج الحق را در جریان تحولات اخیر روند صلح و اتحاد مردم کشورش قرار داد و از وی خواست تا به منظور آغاز مذاکرات صلح میان حکومت کابل و طالبان همکاری کند.

محمد عمرداوودزی، نماینده ویژه ریاست جمهوری افغانستان در امور منطقه‌ای صلح با هیأتی از شورای عالی صلح این کشور در سفری چهار روزه به پاکستان، با برخی مقامات و رهبران سیاسی و مذهبی این کشور در مورد روند صلح رایزنی کرد.

احسان‌الله طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان نیز در این باره گفت: محمدعمر داوودزی در دیدار با علمای پاکستان، درباره برگزاری نشست علمای افغانستان و پاکستان بحث و تبادل‌ نظر کرد و علمای پاکستان وعده دادند تا در این راستا گام‌های عملی بردارند.
 
وی افزود: نقشه راه برای رسیدن به نشست بزرگی میان علمای دو کشور تدوین شده و این نشست قرار است به زودی در پاکستان برگزار شود./847/ب101/ف
ارسال نظرات