۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۳۲۹۸
مدیر مدرسه علمیه امام القائم:

فاصله گرفتن از ولایت انحراف از مسیر حق است

فاصله گرفتن از ولایت انحراف از مسیر حق است
حجت الاسلام والمسلمین بدری فاصله گرفتن از ولایت را برابر با انحراف از مسیر حق دانست و گفت: طلاب در صیانت از انقلاب مبلغ ولایتمداری باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ولایتمداری حضرت زینب(س)، گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز حضرت زینب(س)، ولایتمداری است.

وی افزود: آن حضرت پس از واقعه کربلا و در مجلس ابن‌زیاد فداکارانه از امام زمان خویش دفاع کرده و با دشمنان ولایت به مبارزه برخواستند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به کلام تاریخی حضرت درباره واقعه عاشورا که فرمودند ما رایت الا جمیلا، ابراز کرد: وقتی حضرت زینب(س) در اوج عظمت و قدرت و در کمال شجاعت و صلابت وارد مجلس ابن‌زیاد شدند ابن‌زیاد ملعون به قصد تحقیر حضرت گفت دیدی خدا با شما چه کرد و چگونه برادرانت را کشت حضرت در پاسخ فرمودند: خدا برادران مرا نکشت تو کشتی و آنچه خدا با ما کرد بهترین بود و ما چیزی جز زیبایی ندیدیم.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) ادامه داد: حضرت زینب(س) در تمام طول مسیر اسارت کاری نمی‌کنند که دشمن نقطه ضعفی از  ایشان مشاهده کند و اینگونه ولایتمداری خود را به رخ دشمن می‌کشانند، ایشان در مصیبت‌ها، مشکلات و در سخت‌ترین شرایط از امام زمان خویش دفاع می‌کنند و ذره‌ای اظهار ضعف نمی‌کنند و به دشمن پناه نمی‌برند، نه تنها حضرت زینب(س) بلکه بچه‌های کوچک کاروان نیز همینطور بودند، شلاق می‌خوردند اما دم برنمی‌آوردند.

وی با بیان اینکه بعد از حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) در اوج ولایتمداری و دفاع از ولایت قرار داشتند، گفت: حضرت با بصیرت کامل تا آخر عمر مبارک خویش دشمنی با دشمنان ولایت را ابراز کردند و حاضر نشدند با آنها سازش و مسالمتی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری در پاسخ به این پرسش که طلاب چگونه می‌توانند در جامعه مروج ولایتمداری باشند؟ ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) بر اساس کلام وحی و عقل  و منطق راه حق و مسیر مستقیم هدایت را پیش روی شیعیان قرار دادند و به آن رهنمون شدند، شیعیان نیز هر گاه مطیع امر ولایت، امام زمان و نائب ایشان بودند توانستند با مشکلات و گرفتاری‌ها مقابله کرده و آنها را با موفقیت حل کنند و پشت سر بگذارند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) ادامه داد: بعد از آنکه امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه به صحنه آمدند و مکتب شیعه را دوباره مطرح کردند و در طول این مدت با وجود این هجم عظیم و گسترده از فتنه‌ها و مشکلات که دشمنان داخلی و خارجی برای انقلاب ایجاد کردند اگر مردم ولایتمدار نبودند چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

وی افزود: بعد از رحلت امام، رهبر معظم انقلاب کشتی طوفان‌زده انقلاب را به زیبایی هدایت کردند، طلاب، روحانیان و علما همواره در صف اول پیروی و دفاع از ولایت بودند، در طول تاریخ هر فردی که از ولایت و امام خود فاصله گرفت از راه حق منحرف شد و دشمن در او نفوذ کرد در تاریخ انقلاب اسلامی نیز انقلابیون مشهوری بودند که وقتی از ولایت فاصله گرفتند دچار انحراف و به دشمن گرایش یافتند و از انقلابی‌گری دست کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری در ادامه اظهار داشت: بنابراین بر همه شیعیان به خصوص روحانیان و طلاب واجب است که مطیع امر ولایت باشند چرا که زنده نگاه داشتن کلام اهل‌بیت(ع) و تبلیغ و ترویج آن در دنیا جز در سایه پیروی از ولایت امکان‌پذیر نیست.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از ولایت مساوی است با انحراف از مسیر حق و نفوذ دشمن، گفت: بر این اساس حوزه‌های علمیه، طلاب و علما وظیفه دارند در خدمت ولایت باشند، این ولایت است که نسل سوم پس از انقلاب و نسل جوان امروز را به گونه‌ای تربیت کرده که شهید حججی‌ها گل سرسبد آن هستند، علما و روحانیون اگر می‌خواهند حوزه‌های علمیه را با قدرت و نشاط حفظ کنند باید با تمام وجود مطیع ولایت باشند هر طلبه‌ای که از ولایت فاصله بگیرد طعمه گرگ خواهد شد، از مسیر خارج شده و به خود، روحانیت و نظام ضربه خواهد زد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات