۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۳۲۸۴
همزمان با شب ولادت حضرت زینب؛

یادواره شهدای «لتحر کاشان» برگزار شد

یادواره شهدای «لتحر کاشان» برگزار شد
یادواره شهدای لتحر با نوای لبیک یا صاحب زمان (عج) با حضور مردم منطقه لتحر کاشان در آستان مقدس امامزاده عبدالله برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی سعیدیان در مراسم یادواره شهدای لتحر که جمعه شب در آستان مقدس امامزاده عبدالله لتحر کاشان برگزار شد، گفت: تنها امام معصوم که از غیر معصوم التماس دعا داشت امام حسین (ع) بود.

وی افزود: امام حسین (ع) هنگامی که عزم ورود به میدان مبارزه با دشمن را داشت از خواهرش حضرت زینب (س) خواست تا او را در نماز شب‌های خودش فراموش نکند که این نیز نشانه اهمیت و جایگاه نماز شب است.

حجت الاسلام سعیدیان نور حضرت زینب (س) را جذب کننده همه قلوب دانست و اظهار داشت: یک بخش از دلیل حضور مدافعان حرم در سوریه و مبارزه با دشمنان حضرت زینب (س) است، اما بخش دیگر حضور مدافعان حرم از همه کشور‌ها برای دفاع از حرم و حریم ولایت جاذبه نورانی حضرت زینب (س) است که همه جذب این نور هستند.

وی افزود: امام زمان (عج) نیز عنایت ویژه‌ای به حضرت زینب (س) دارد به طوریکه برای فرج خود می‌خواهد تا عمه اش حضرت زینب (س) را قسم دهید که این نشان دهنده جایگاه و منزلت حضرت زینب (س) است.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زینب (س) دارای جایگاه و مقامی است که یک امام معصوم از او التماس دارد و یک امام حاضر نیز در عصر غیبت برای ظهور خود می‌خواهد تا حضرت زینب (س) را قسم بدهند.

حجت الاسلام سعیدیان در ادامه به عهد با خدا و حجت خدا اشاره کرد و افزود: اطاعت از اولی الامر و نبی، همان اطاعت عهد با خدا و ولی خدا و امام زمان است و توجه به عهد امام زمان (عج) به نزدیک شدن ظهور امام عصر کمک می‌کند.

وی به دستاورد‌های زیاد دعای عهد اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این دعا به مدت چهل روز در بین الطلوعین خوانده شود و به آن عمل شود از یاران امام دوازدهم شیعیان خواهد بود و اگر پیش از ظهور بمیرد، خداوند او را از قبر آورده و رجعت می‌کند تا به خدمت امام درآید.

استاد حوزه علمیه گفت: یکی از راه‌های پیدا کردن و تقویت حس اعتماد به نفس، دعا کردن در دفع بلایا و به وجود آمدن فرصت در زندگی انسان‌ها است. خواندن دعای عهد به سفارش بزرگان و ائمه اطهار (ع) است.

به گفته وی، یکی از راه‌های خودسازی و پالایش روح، جستجو و شناخت رمز و راز گران بهای دین و عبادت و پاسخ مناسب و به موقع به نیاز‌های معنوی اصلی‌ترین علت دعا کردن است./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات