۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۹۳۲۶۶
امام‌جمعه کرج:

پیشرفت‌های نظام اسلامی سبب سرخوردگی آمریکا می‌شود

پیشرفت‌های نظام اسلامی سبب سرخوردگی آمریکا می‌شود
امام جمعه کرج گفت: ایران به‌سرعت در حال پیشرفت است و هرچه این پیشرفت‌ها گسترش می‌یابد سرخوردگی آمریکا بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و یکم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار بیان داشت: این حضرت زندگی را از رسول خدا (ص) و مادرش صدیقه طاهره (س) درس گرفت و بعد تحت تعلیم علی بن ابیطالب (ع) رشد کرد.

وی در ادامه افزود: زینب کبری (س) دارای فضائل بی‌شمار اخلاقی و معرفتی بود و درعین‌حال که از اهل عبادت و بندگی خدا بود، نسبت به دنیا زهد داشت و اهل جود، سخاوت و شجاعت بود.

امام‌جمعه کرج حضرت زینب (س) را شخصیتی دشمن‌شناس و بصیر خواند و عنوان کرد: صبر در مقابل زینب کبری (س) معنای خود را ازدست‌داده بود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: جایگاه و منزلت علمی آن بانوی گرامی به‌قدری بالابود که از طرف برادرش امام حسین (ع) نیابت خاص داشت و مردم به او مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری (س) راوی دشت کربلاست، تأکید کرد: این بانوی بزرگوار واقعه کربلا را آن‌چنان دقیق و زیبا گزارش کرد تا ضمن حفظ و نگهداری، حماسه دیگر بیافریند و هدف قیام و قصه کربلا را توسعه داد تا جایی که تا قیامت، این قیام فراموش نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: چون حضرت زینب (س) از مادر، پدر و خاندان پیامبر به‌خوبی پرستاری کرد، روز ولادتش را به نام روز پرستار نام‌گذاری کردند اما در حقیقت حضرت زینب (س) پرستار دین و ارزش‌های معنوی بود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مشکلات کاری این عزیزان زیاد است که باید به آن رسیدگی شود، گفت: پرستاران در معرض آسیب‌های زیادی هستند و جسم و روح آن‌ها زود فرسوده می‌شود و در معرض آسیب‌های عاطفی قرار می‌گیرند که باید به این قشر زحمتکش توجه بیشتری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم قم اظهار داشت: رهبری به نقش مردم که باید کمک مسئولان باشند و درصحنه‌های مختلف حضورداشته باشند اشاره کردند، مثل فضای مجازی که باید آن را تبدیل به عرصه‌ی مقابله کنند و بر دشمن غلبه کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه رهبری تأکید کرده‌اند که مسئولان باید به مردم خدمت کنند، گفت: ایشان بر این موضوع مهم تأکیددارند که مسئولان باید به معیشت طبقات مختلف توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مسئولان باید به ظرفیت‌های بی‌نظیری که در کشور وجود دارد، توجه کنند، گفت: ظرفیت جوانان باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره ۲۷ دی‌ماه سالروز شهادت نواب صفوی رهبر جمعیت فدائیان اسلام در سال ۱۳۳۴ بیان داشت: این گروه مبارزه‌ای طولانی برای ریشه‌کن کردن استبداد و استعمار در ایران داشتند و تلاش می‌کردند در قالب حکومت اسلامی ارزش‌های الهی و احکام شریعت را مستقر کنند که در آخر توسط رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و این اقدامات مقدمات روشنگری و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه رهبری هوشمندانه امام و همراهی و همکاری مردم سبب شد که ۲۶ دی شاه باهم طمطراق و جبروت خودساخته از ایران فرار کند، تصریح کرد: این روز در خاطرات ماندنی شد و مردم هرگز این روز را فراموش نمی‌کنند و این فرار پیروزی را برای مردم نزدیک کرد و برای همیشه حکومت پادشاهی و طاغوتی به زباله‌دان تبدیل شد.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه اختلاف و دشمنی دشمنان و کشورهایی که منافع خود را ازدست‌داده بودند همچنان پایان نیافت، گفت: در ایام مبارک دهه فجر سه ماهواره به فضا پرتاب می‌شود و این خبر سبب ترس و نگرانی آمریکایی‌ها شده و مدعی شدند که این کار نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: چهل سال است که با ایران هراسی، تهدید و تحریم تلاش می‌کنند ایران زمین‌گیر شود و توسط عوامل نفوذی القا می‌کنند که برای چه می‌خواهند ماهواره به فضا پرتاب کنند اما ایران نشان داد بدون حمایت دیگران هم می‌تواند استقلال و پیشرفت داشته باشد و عضو باشگاه فضایی و هسته‌ای دنیا شود.

وی با اشاره به اینکه ایران به‌سرعت در حال پیشرفت است و هر چه این پیشرفت‌ها گسترش می‌یابد سرخوردگی آمریکا بیشتر می‌شود، تصریح کرد: این اقدامات نشان داد که ایران توانایی‌های زیادی دارد که می‌تواند در دنیا بدرخشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه هر پیشرفتی که ایران می‌کند برای دوستان و دشمنان انقلاب پیام دارد، گفت: دوستان انقلاب از این پیشرفت‌ها خوشحال و دشمن مأیوس و ذلیل می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به مبحث بودجه اشاره کرد و گفت: برخی از مباحث بودجه‌ای از شفافیت لازم برخوردار نیست. درآمد و هزینه یک سال بر اقتصاد کشور وزندگی مردم تأثیر مستقیمی دارد.

وی اضافه کرد: گاهی برخی افراد و جریان‌ها با بی‌اخلاقی ذهن مردم را نسبت به مسائل اساسی مخدوش می‌کنند. اگر نقد و مطالبه‌ای مطرح می‌شود باید با بصیرت و هوشیارانه باشد. نقش نمایندگان مردم در این زمینه مهم است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه سه‌چهارم بودجه به شرکت‌های بزرگ دولتی مربوط می‌شود، گفت: این مسئله و این میزان از بودجه مهم است زیرا مربوط به شرکت‌های خود دولت است برای تأمین حقوق مردم لازم است با دقت بودجه مربوط به شرکت‌های دولتی بررسی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: دولت باید در خصوص چگونگی هزینه شدن سه‌چهارم از بودجه که در اختیار شرکت‌های دولتی قرار می‌گیرد شفاف‌سازی کند.

وی در ادامه به وضعیت بودجه فرهنگی اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم‌خورده ایران و اسلام در دنیا از کشورهای اروپایی و آمریکایی گرفته تا عربستان و کشورهای عربی بافرهنگ وهابی گری و فرهنگ داعشی با بودجه‌های کلان روزانه میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند با انواع شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند فرهنگ دین مردم را نابود کنند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه در سراسر دنیا در حال تبلیغ علیه ما و فرهنگ اسلام هستند، گفت: دشمنان برای تغییر سبک زندگی دینی مردم برنامه‌ریزی می‌کنند حال در ایران برای مقابله با این حجم از هجمه و دشمنی تقریباً ۳۵ نهاد بزرگ و کوچک وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی کشور، گفت: بودجه فرهنگی امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش دارد. اگر بودجه فرهنگی را تقسیم کنیم به هر نفر در روز کمتر از ۱۰۰ تومان می‌رسد و این مسئله جای تأمل دارد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس بدون هیاهو و تهمت‌هایی که زده می‌شود این مهم را دنبال کنند و اصلاح کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه ایران در صنعت هسته‌ای با تلاش دانشمندان جوان خود به اهداف خوبی دست‌یافت که قابل‌توجه است، گفت: آمریکا و اسرائیل، ایران هسته‌ای را نمی‌توانند ببینند و با آن مقابله می‌کنند. ایران باید هر چه زودتر در مورد عدم اجرای تعهدات اروپا در برجام تصمیم‌گیری کرده و فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در مسئله هسته‌ای، اسراییل به ما خیلی ضربه زد چون نتوانست جلوی عزم جدی ایران را در مورد هسته‌ای بگیرند دانشمندان ما را ترور کردند، تصریح کرد: خدا حافظ نظام بوده و تابه‌حال هم خدا بوده و آن چیزی که ما را به مقصد می‌رساند مدیریت و راهبری ولی‌فقیه است و در بحث موشک و مواضع کلان نظامی هم همین‌طور است.

وی بابیان اینکه عده‌ای این‌گونه مطرح می‌کردند که دنیای کنونی دنیای گفتمان است نه موشک، گفت: برخی در این مورد آدرس غلط ندهند، مسیر حرکت دوستان انقلاب به سمت فعال‌سازی نیروهای انقلابی باید باشد و فضای مجازی باید فضای محکم برای پاسخ به شبهات باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه در اواخر سال برخی از واحد‌های صنعتی برای اینکه پایان خدمت پایان سال را به کارگران ندهند کارگران را تعدیل می‌کنند، گفت: این کار ازنظر اخلاقی و روانی بد است و کارخانه‌داران و فعالان اقتصادی در این مورد رعایت کنند که این کار را با توجه به پایان سال انجام ندهند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شنیده شد در استان برخی افراد بازنشسته به دلایل مختلف در سرکار خود حضور دارند، گفت: یک عده اصرار دارند که این افراد سرکار باشند و علی‌رغم قانونی نبودن به‌کارگیری بازنشستگان این کار چه دلیلی دارد.

وی بابیان اینکه استان البرز جوان‌های شایسته‌ای دارد که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کرد، گفت: مسئولان ارشد استان فعلاً یک کارت زرد در این زمینه دریافت کردند و به هوش باشند که کارت زرد دیگری نگیرند.

ارسال نظرات