۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۹۳۲۶۰
امام جمعه نجف:

عراق، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‎شناسد

عراق، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‎شناسد
امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: ارتباط با رژیم صهیونیستی و ادامه حضور نظامیان آمریکا در عراق امکان ندارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، به درخواست برخی از شخصیت های عراقی برای ارتباط با رژیم اشغالگر صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: عراق، اسرائیل را یک رژیم اشغالگر می داند، بنابراین هیچ گاه آن را به رسمیت نمی شناسند.

وی با اشاره به سفر از پیش اعلام نشده مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به بغداد و درخواست برای ادامه حضور نیروهای خود در این کشور تصریح کرد: ما ضمن مخالف با ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکایی در عراق، خواستار خروج آنان از این کشور هستیم. ملت عراق توانایی حمایت از خود را دارند بنابراین احتیاجی به نظامیان آمریکا نداریم.

امام جمعه نجف سالروز ارتش عراق را گرامی داشت و از رشادت های آنان در برقراری امنیت داخلی و مبارزه با جریان تروریستی داعش قدردانی کرد و اظهار داشت: ارتش باید به وظایف و مسؤولیت های خود در دفاع خالصانه از کشور ادامه دهند.

وی با اشاره به آخرین رویدادهای سیاسی دولت عراق گفت: سیاستمداران و اعضای پارلمان باید هرچه سریعتر در انتخاب وزارتخانه ها به ویژه وزارتخانه دفاع و کشور اتفاق کنند و افراد مناسبی را برای این منصب ها برگزینند.

حجت الاسلام قبانچی در خطبه های دینی نیز میلاد حضرت زینب (علیها السلام) را تبریک گفت و عنوان کرد: حضرت زینب (علیها السلام) نقش اساسی در حفظ رسالت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و مقابله با ظالمان داشت.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با حکم ازدواج با اهل تسنن گفت: ازدواج میان شیعیان و اهل تسنن از نظر شرعی اشکالی ندارد.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به حدیثی از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مورد نماز شب، خواستار التزام به این نماز به ویژه رکعات شفع و وتر شد./994/ب901/ف

ارسال نظرات