۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۹۳۲۴۳
امام جمعه تبریز:

احیای روحیه انقلابی و جهادی در بدنه مدیریتی نظام ضروری است

احیای روحیه انقلابی و جهادی در بدنه مدیریتی نظام ضروری است
امام جمعه تبریز گفت: باید نسبت به ایجاد آمادگی‌ لازم میان نیروهای انقلابی اهتمام داشته باشیم؛ از سوی دیگر احیای روحیه انقلابی و جهادی در بدنه مدیریتی نظام امری مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص بهره‌مندی از ظرفیت های موجود در فضای مجازی برای تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: جریان سازی نیروهای ارزشی در فضای مجازی لازم است.

وی با انتقاد از انعکاس نامناسب سخنانش طی روزهای گذشته در برخی از رسانه‌های محلی و سراسری خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای گذشته بنده اظهارنظری در رابطه با عدم حضور نیروهای انقلابی در پیام‌رسان تلگرام داشتم که در برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، این موضوع را به گونه دیگری منعکس شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اظهارات بنده درخصوص لزوم حضور نیروهای انقلابی در فضای مجازی، در قالب "انتقاد امام جمعه تبریز از فیلترینگ" منتشر شد که صحت ندارد؛ نظر شخصی بنده این بوده و است که خارج شدن نیروهای ارزشی از تلگرام باعث شده تا صحنه را به دشمن واگذار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای جریان سازی سالم و پاسخ گویی به شبهات و ابهامات بسیار مهم است، افزود: برخی رسانه‌ها سخن بنده را به گونه دیگری نوشته‌اند که از ایشان می‌خواهم هنگام نوشتن خبر دقت کافی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: بار دیگر تأکید می کنم که بهترین جشن انقلاب اسلامی؛ تبیین دستاوردهای چهل ساله نظام است، به جرأت می توان گفت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته منافع استکباری آمریکا در منطقه را به چالش کشیده است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که نباید لحظه‌ای از توطئه دشمن غافل بود، افزود: مهم ترین وظیفه مردم و مسؤولان در شرایط کنونی این است که در کنار هوشیاری، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و افزایش تولید داخلی داشته باشیم و نباید فریب لبخند و زبان بازی دشمن را بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دشمن شناسی مسؤولان نظام اسلامی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وحدت و انسجام ملی میان تمام سلایق سیاسی لازمه مقابله با تهدید دشمنان، است، باید مردم را نسبت به عمق راهبرد آمریکا برای فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاه کرد.

وی ادامه داد: باید با پرداختن به واقعیت‌های مقابله با تحریم‌ها به ویژه تمرکز بر اقتصاد مقاومتی، تقویت ایجاد اعتماد و غرور ملی، نسبت به ایجاد آمادگی‌ لازم میان نیروهای انقلابی اهتمام داشته باشیم؛ از سوی دیگر احیای روحیه انقلابی و جهادی در بدنه مدیریتی نظام امری مهم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و حل مشکلات کشور همه باید به دولت کمک کنیم و برای مقابله با دشمن، زمینه را برای حضور بیشتر مردم در صحنه فراهم کنیم، چراکه آمریکا با اصل انقلاب دشمنی دارد اما به حول و قوه الهی انقلاب اسلامی در این چهل سال پیش رفته و پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خبر جدید رییس جمهور از پرتاپ سه ماهواره جدید به فضا طی روزهای آینده اظهار داشت: پرتاب ماهواره از سوی ایران؛ عصبانیت آمریکا و شرکای اروپایی ‌اش را فراهم کرده است، عصبانیت دشمن نشان از حرکت صحیح نظام است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: قرار است در جشن چهل سالگی انقلاب 3 ماهواره جدید به فضا پرتاب شود، که البته واکنش‌های عصبی آمریکا نسبت به دستاوردهای فضایی ایران قابل درک است، این اتفاق دوستان انقلاب را نسبت به آینده روشن انقلاب امیدوار، و دشمنان را بیش از پیش عصبانی خواهد کرد.

وی با بیان این‌که پیشرفت های انقلاب اسلامی در عرصه هوا و فضا، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و دیگر عرصه های پزشکی و ... با وجود تحریم های ظالمانه غرب و آمریکا به وقوع پیوسته است، افزود: انتظار داریم اتحادیه اروپا گام‌های مناسبی برای رفع تحریم‌ها بردارد، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای ماندن ایران در برجام وجود ندارد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات