۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۹۳۲۳۶
آیت الله حسینی بوشهری:

مدیرنظام اسلامی نباید خود را از مردم جدا بداند|مسؤولان از نهیب دشمن نهراسند

مدیرنظام اسلامی نباید خود را از مردم جدا بداند|مسؤولان از نهیب دشمن نهراسند
امام جمعه قم با بیان این که دشمن بر معیشت مردم تمرکز کرده است، از مسؤولان خواست از نهیب دشمن نهراسند و با جدیت به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر اجرای عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی گفت: مدیر جامعه اسلامی نباید بین نزدیکان خود با دیگران، بین فقیر و غنی و بین نژادها تبعیض قائل شود.

وی افزود: متأسفانه امروزه کشورهای مدعی حقوق بشر به حقوق انسان ها توجهی ندارند، مدیر جامعه اسلامی نباید خود را از دیگران جدا بداند، اگر مدیر جامعه اسلامی هرچه برای خود می خواهد را برای دیگران نیز بخواهد دیگر کسی دچار آسیب های اجتماعی نمی شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در خطبه دوم نماز جمعه قم با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: حضرت زینب(س) زیر نظر پیامبر اسلام(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) تربیت شد و در فصاحت و بلاغت، زهد و عبادت، فضیلت و شجاعت و سخاوت شبیه ترین انسان ها به امیرمؤمنان بود.

وی با اشاره به همزمانی روز پرستار با ولادت عقیله بنی هاشم(س) ادامه داد: حضرت زینب(س) برای امروز جامعه الگو بوده و برای بانوان الگوی عفاف و حجاب است، زینب(س) الگوی ایثار، گذشت، صبر، مهربانی و محبت است، پرستاران نقش بزرگی در جامعه ایفا می کنند و باید حضرت زینب(س) را در همه حالات برای خود الگو قرار دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فدائیان اسلام ابراز داشت: شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران اوحدی و شهید ذوالقدر در فضای غبارآلود ایثار کردند و از خودگذشتگی نشان دادند و تا پای جان برای حاکمیت دین ایستادگی و مبارزه کردند.

وی با اشاره به دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دی با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: بیانات رهبر انقلاب باید در مجامع مختلف مورد توجه جدی باشد و فرمایشات ایشان پیگیری شود، رهبر انقلاب قم و قیام 19 دی را به عنوان نقطه عطفی برای انقلاب معرفی کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب قم را مرکز و مادر انقلاب نامیدند، رهبر انقلاب هشدار دادند که انگیزه هایی وجود دارد که می خواهد نقش انقلابی قم را کمرنگ کنند، متولیان فرهنگی باید این هشدار رهبر انقلاب را مورد توجه قرار دهند، البته حدود 70 تشکل حوزوی و مردمی برای پیگیری دغدغه های رهبری اعلام آمادگی کردند و لبیک گفتند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند انگیزه هایی برای تغییر فضای انقلابی قم وجود دارد و مردم نباید اجازه دهند که عده ای برای قم نقشه بکشند و برنامه ریزی کنند و روحیه انقلابی و دینی را از آن بزدایند، ایشان تأکید کردند که قم سرچشمه اصلی و پشتوانه معنوی انقلابی است که دنیا را متحول کرده از این رو وضع عفاف و حجاب، بازار، جوانان و همه مسائل قم باید متناسب با انقلاب باشند و باید همچنان در این سنگر بمانیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که رهبر انقلاب به مسؤولان فرمودند که اولویت خود را باید حل مشکلات معیشتی قرار دهند، گفت: اگر خطری انقلاب را تهدید کند همین مردم لباس رزم می پوشند از این رو باید مردم را حفظ کنیم، دشمن بر معیشت مردم تمرکز کرده تا مردم را نارضایت کرده و به تقابل با انقلاب بکشانند.

وی افزود: مردم باید مراقب توطئه های دشمنان و سوء استفاده های آنها باشند، رهبر انقلاب فرمودند مسؤولان باید قدر نعمت مسؤولیت در نظام اسلامی رابدانند و به لوازم آن پایبند باشند و از حرف و رفتار خود مراقبت کرده و از اشرافی گری و اسراف پرهیز کنند، شجاعت و عقلانیت باید در دستور کار مسؤولان باشد و از نهیب دشمنان نترسند.

امام جمعه قم با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از جوانان در اداره کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب تأکید کردندکه از بلند پروازی های جوانان نباید هراسید، مردم هم باید به مسؤولان کمک کرده و تولید ملی را یاری کنند، مردم باید در صحنه بمانند، 22 بهمن روی ماست و دشمن خواب دیده بود که انقلاب به 40 سالگی نمی رسد اما حضور دشمن شکن مردم در صحنه انقلاب تودهنی محکمی به آمریکا و دنباله روهای آن است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند تهدید، قول، وعده و امضای دشمن نمی شود اعتماد کرد که این مسائل در واقعیت عملی دارد، رهبر انقلاب فرمودند دشمنان می گوید تحریم هایی علیه ایران انجام دادیم که در تاریخ سابقه ندارد اما ملت ایران شکستی بی سابقه در تاریخ به آمریکا می دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که باید قدر انقلاب را بدانیم، ابراز داشت: استقلال، خودباوری، اعتماد به نفس، آزادی، مردم سالاری و محرومیت زدایی رهاورد این انقلاب است و دشمنان نمی خواهند که انقلاب نقش الگویی برای سایر نقاط جهان داشته باشد، روز و ماهی نبوده که دشمن علیه انقلاب توطئه نکرده باشد اما رمز ماندگار انقلاب کار برای خدا و حمایت مردم بوده است./1323/پ201/ق

ارسال نظرات