۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۹۳۲۳۳
امام جمعه اهواز:

فرار شاه نخستین بارقه خورشید پیروزی انقلاب اسلامی بود

فرار شاه نخستین بارقه خورشید پیروزی انقلاب اسلامی بود
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فرار شاه در ۲۶ دی سال ۵۷، گفت: فرار شاه ملعون نخستین بارقه خورشید پیروزی انقلاب اسلامی بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) عنوان داشت: ایرانی‌ها بسیار برای آن بانو گریه و برای دفاع از حریم حرمش، فرزندان شان را تقدیم کردند و استقبال مردمان از چنین شهدایی بهترین گواه بر همراهی عقیله بنی هاشم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در کتاب‌های «الاصابه فی معرفه الصحابه» و «اُسُد الغابه» حضرت زینب (س) به عنوان صحابی رسول خدا (ص) معرفی شده است، بیان داشت: عمر آن بانو در زمان رحلت حضرت ختمی مرتبت ۵ سال بود با این حال از سوی نویسندگان کتب مزبور با الفاظ بسیار شایسته و زیبنده وصف و از صحابه بزرگ پیامبراکرم (ص) معرف شده است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه «زینب» به معنای زینت پدر و علم شان لدنی است، افزود: عقیله قریش به معنای زن دانا و شجاع قریش و از دیگر القاب آن بانوی بزرگوار است و از آنجا که مادرش ملقب به سیده نساءالعالمین و صدیقه کبری و پدرش به صدیق اکبر و فاروق اعظم ملقب شد پس حضرت زینب (س) صدیقه صغری بود.

زعیم حوزه علمیه خوزستان در ادامه با اشاره به فرار شاه در ۲۶ دی سال ۵۷ خاطرنشان کرد: فرار شاه نخستین بارقه خورشید پیروزی انقلاب اسلامی بود چرا که شاه با رفتار دیکتاتوری و استبدادی همه چیز را به خود وابسته کرد و با فرارش شیرازه همه امور از هم پاشید.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه امام پس از آن اعلام بازگشت به کشور کرد، گفت: آمریکا خیلی تقلا و تدبیر کرد تا جلوی ورود امام را به کشور بگیرد، اما نتوانست و امام امت با یک هواپیمای اختصاصی که از سوی برخی خیران و مؤمنان تهرانی کرایه شده بود در ۱۲ بهمن ماه وارد کشور شد.

وی به مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم در شهرستان شوشتر و تجلیل از صدا و سیمای استان در زمینه تولید فیلم درباره شهید کجباف اشاره و اظهار داشت: شهرستان لالی در ۲۰ دی ماه سال ۵۷، سه شهید از شهرستان لالی به دست دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند ضمن اینکه این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس، ۷۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد./۹۴۵۶/پ203/ب1
ارسال نظرات