۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۵۹۳۲۰۲
مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی مطرح کرد؛

پیروزی قیام ۱۹ دی با رهبری روحانیت و مرجعیت

پیروزی قیام ۱۹ دی با رهبری روحانیت و مرجعیت
حجت الاسلام والمسلمین شاکری گفت: از عوامل پیروزی قیام ۱۹ دی این بود که روحانیت و مرجعیت رهبری این نهضت را بر عهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی شاکری مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره قیام خونین ۱۹ دی، گفت: از عوامل پیروزی قیام ۱۹ دی این بود که روحانیت و مرجعیت رهبری این نهضت را بر عهده داشت.

وی درباره رسالت ۱۹ دی برای نسل امروز ابراز داشت: باید روحیه انقلابی برای نسل امروز تبیین شود که چه زندان‌ رفتن‌ها و شکنجه‌ها بوده، چه خون‌ها ریخته شده و چه مبارزاتی انجام شده است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی در ادامه بیان داشت: نسل جوان امروز باید از گذشته انقلاب اطلاع داشته باشد تا روحیه انقلابی در او رشد یافته و تقویت شود، این راه باید ادامه یابد و جوانان آینده حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی در ادامه گفت: یک روز قبل از قیام ۱۹ دی ۵۶، روزنامه اطلاعات مقاله‌ای از سوی رژیم شاهنشاهی چاپ کرد که در آن به شخص امام اهانت شده بود؛ همین مسئله عکس العمل و موضع روحانیت، طلاب حوزه علمیه و مردم قم را در پی داشت.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی افزود: با تعطیلی دروس حوزه علمیه در ۱۹ دی و اجتماع و اعتراض روحانیان، طلاب و مردم، نیروهای حکومت به سوی مردم حمله کردند و افراد زیادی را مجروح و یا به شهادت رساندند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتراضات پس از این قیام در شهرهای دیگر ادامه پیدا کرد و قیام ۱۹ دی سرآغاز اعتراضات گسترده در بسیاری از شهرهای کشور شد و نهایتاً در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات