۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۵۹۳۱۹۸
سرمست:

ترویج فرهنگ کتابخوانی بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است

ترویج فرهنگ کتابخوانی بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است
استاندار قم با اشاره به این که محتوای کتب باید متناسب با نیاز فرهنگی جامعه باشد، گفت: بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام سرمست استاندار قم عصر امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، با اشاره به این که بیش از یک سوم کتب موجود در سطح کشور از سوی قم منتشر شده است و با بیان این که شهر مقدس قم در رتبه دوم عرصه چاپ و نشر قرار دارد، گفت: با پتانسیل هایی که در این شهر مقدس وجود دارد می توان در باب صادرات محصولات فرهنگی و بین المللی کردن تفکر دینی فعالیت های بسیاری انجام داد.

وی با بیان این که با پتانسیل های موجود در زمینه چاپ و نشر استان قم می توان شهرک چاپ و نشر این شهر را فعال کرد، اظهار داشت: ما پیگیر تکمیل نمایشگاه بین المللی کتاب هستیم و می توانیم با تکمیل این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تجاری سازی و تولید ثروت و نشر علم نافع در سطح جامعه و جهان فراهم سازیم.

سرمست با اشاره به مسأله فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد: متأسفانه امروز سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و با توجه به این که این سرانه شاخصه میزان توسعه هر کشور را معین می کند، باید سعی کنیم میزان آمار سرانه مطالعه کشور را افزایش دهیم.

استاندار قم با تأکید بر این که قرائت خانه های عمومی باید در کنار کتابخانه ها در مناطق محروم افزایش پیدا کند، افزود: این کار سبب می شود تا نسل جدید نسبت به خواندن کتاب ترغیب شوند.

وی با بیان این که فرهنگ کتابخوانی باید به سنین پایین سرایت داده شود، عنوان کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم مسأله «فرهنگ پذیری» است؛ ما باید از طریق کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تجربیات و تفکرات نسل قدیم را به نسل جدید منتقل کنیم تا گسست و فاصله میان نسل قدیم و جدید جبران شود.

سرمست با ابراز نگرانی از اعتیاد برخی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی تأکید کرد: امروز فرهنگ کتابخوانی در جامعه مغفول واقع شده است، بنابراین پدران و مادران باید فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند، زیرا کتاب این امکان را به فرزندان می دهد تا اطلاعات سودمند را گزینش کنند.

استاندار قم با اشاره به این که محتوای کتبی که منتشر می شود باید متناسب با نیاز فرهنگی جامعه باشد، یادآور شد: بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات