۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۱۸۵
یکتا در قم:

رهروان شهدا باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشند

رهروان شهدا باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشند
مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) گفت: افرادی که به دنبال پیروی از مسیر شهدا هستند با رویکردهای اقتصادی و اجتماعی خود به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حسین یکتا در نخستین گردهمایی فعالان یادواره‌های شهدای سراسر کشور که به همت شبکه ملی وارثون در سالن جلسات مجتمع پلاک 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه در برگزاری محافل و یادواره‌ها باید به دانش و علم مورد نیاز برسیم، اظهار کرد: برگزاری این برنامه‌ها باید تغییر و تحول را در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبرهای اجتماعی درحال در اختیار گرفتن قدرت‌های جامعه هستند، اضافه کرد: افرادی که در جبهه انقلاب حضور دارند نیز باید تلاش کنند تا به‌عنوان رهبران اجتماعی شناخته شود و در این راستا باید برای رفع مشکلات مردم دغدغه داشته و تلاش لازم را دنبال کنند.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی نیازمند عملکردهایی بر مبنای دانش و علم هستیم تا بتوانیم با ای رویکرد در کارهای فرهنگی و اجتماعی خود به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با تاکید بر اینکه یادواره‌های شهدا باید رهروان شهدا را تربیت کنند، تصریح کرد: افرادی که به دنبال زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا هستند باید با مشکلات فعلی روبرو شوند اما بدون ضعف و ناتوانی کار خود را دنبال کنند.

یکتا از 19 دی به‌عنوان کربلای 5 ملت ایران نام برد و گفت: اکنون عملیات جنگ نرم به میزانی پیچیده شده است که ایستادگی مقابل دشمن راحت نیست و ما نیازمند تغییر در فکر و رفتار افراد هستیم.

وی یادآور شد: یادواره و روایت‌گری نباید به دکان، برند و کلاس انتخاباتی تبدیل شود؛ یادواره مأموریتی الهی است که بر دوش ما گذاشته شده و ما باید در انجام این رسالت نسبت به آرمان‌ها و اهداف شهدا توجه داشته باشیم.

یکتا ادامه داد: عطش شنیدن از شهدا در جامعه وجود دارد و اکنون فعالان یادواره‌های شهدای به این توفیق رسیده‌اند که شهدا را به مردم معرفی کنند به همین علت باید نسبت به اجرای این مأموریت، حساسیت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم به یادواره‌های شهدا دعوت هستند، تصریح کرد: استفاده از قالب‌های هنری از جمله پرده‌خوانی در معرفی شهدا و انقلاب می‌تواند موجب جذب اقشار مختلف به محافل و یادواره‌های شهدا شود.

مدیرعامل سابق بنیاد خاتم‌الاوصیا با بیان اینکه یادواره‌های شهدا باید مخاطبان بیشتری در جامعه داشته باشند، مطرح کرد: باید از برند، قالب و روش‌های جدید استفاده کنیم تا بتوانیم جامعه مخاطبان خود را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تمدن نوین اسلامی در یادواره‌ها و محافل شهدا باید مورد توجه فعالان فرهنگی قرار گیرد چراکه اکنون پرتو انقلاب در سطح دنیا منعکس شده و حکومت اسلامی در پیچ حساسی قرار گرفته است.

یکتا با تاکید بر اینکه یادواره‌های شهدا باید دارای پیوست‌های اجتماعی باشند، عنوان کرد: افرادی که به دنبال پیروی از مسیر شهدا هستند در شرایط فعلی باید با رویکردهای اقتصادی و اجتماعی خود به دنبال رفع مشکلات مردم باشند و خیریه‌ها و قرض‌الحسنه‌ها را در یادواره‌های شهدا راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی بودجه مبنای برنامه‌ریزی نیست،‌ گفت: اگر به دنبال کار برای شهدا باشیم بسترهای مورد نیاز نیز با عنایت شهدا تامین می‌شود./1323/د103/ق

ارسال نظرات