۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۹۳۱۷۶
رییس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی:

جامعه بشری بیش از گذشته نیازمند پیام انبیای الهی است

جامعه بشری بیش از گذشته نیازمند پیام انبیای الهی است
رییس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی گفت: امروز دنیا بیش از گذشته نیازمند پیام انبیای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، ظهر امروز در سومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی در محل این بنیاد گفت: 34 سال از عمر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی می گذرد.

وی افزود: این مرکز پشتیبانی بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در زمینه دانش های آن امام همام را برعهده دارد در طول این سال ها همیشه نیمی از محققان این مرکز از اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه و نیمی دیگر از داشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها بوده است.

حجت الاسلام مرویان حسینی یاد آور شد: محصول این مرکز تولید 4 هزار طرح و اثر پژوهشی در زمینه کلام حدیث اخلاق فرهنگ سیره رضوی انقلاب و تمدن اسلامی بوده و بیش از 117 اثر از آثار آن در جشنواره ها حائز رتبه برتر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه اندیشمندان این مرکز در زمینه نجوم و ستاره شناسی اقتصاد و حکومت آثاری را تولید کرده اند اما این بنیاد در ترجمه آثار فاخر هم سابقه طولانی دارد هر اثری در زمینه مسیحیت منتشر شده ما آن را دریافت و استفاده کرده ایم.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی تصریح کرد: از کتب زبان فرانسوی تاکنون 15 جلد را ترجمه و منتشر کرده ایم این بنیاد یکی از منحصر به فردترین مراکز اسلامی در زمینه تصحیح و احیای نسخ خطی است و در کنار آن نسخ خطی قرآن های بی نظیر و دستنویس قرار دارد.

وی افزود: از بهترین نسخه های خطی آستان قدس رضوی کتاب یک مسیحی در زمینه گیاهان دارویی است که نسخه منحصر به فرد آن در کتابخانه مرکزی آستان  قدس رضوی موجود است. در این مرکز به دنبال معرفی اندیشه های ناب اسلامی و اهل بیت به جهان هستیم.

حجت الاسلام مرویان حسینی یاد آور شد: ما معتقدیم در دنیای امروز نظریه و مکاتب گوناگونی ارائه شده است دنیا بیش از گذشته نیازمند دریافت پیام الهی انبیا است. مشترکات ما بسیار است از جمله در عرصه توحید معاد باوری و اعتقاد به منجی و حرمت نهادن به مراکز اندیشه است.

وی افزود: این نشست در قالب گفتگوهای ادیانی در مشهد و پاریس دنبال و پیش نشست بعدی آن در کشور هند و شهر دهلی نو برگزار می شود./934/پ202/ب1

ارسال نظرات