۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۹۳۱۷۴
معاون نیروی زمینی ارتش:

فضای مجازی ابزار دشمن برای تفرقه‌افکنی بین مردم و بدنه نظام است

فضای مجازی ابزار دشمن برای تفرقه‌افکنی بین مردم و بدنه نظام است
قاسمی گفت: فضای مجازی یک ابزار برای دشمن جهت تفرقه‌افکنی بین مردم، صنوف و اقشار مختلف و بدنه نظام است اما همگرایی دینی مردم ما را منسجم‌ کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ دوم علی قاسمی در نخستین گردهمایی رزمندگان اسلام، دفاع مقدس و مدافع حرم با بیان اینکه این برنامه یکی از برنامه‌های بی‌نظیری بوده که تاکنون برگزار شده است، اظهار داشت: ما برنامه‌های کمی داشتیم که این چنین مردم ما را کنار هم جمع کند، مردمانی که در بحرانی‌ترین و حساس‌ترین‌ لحظات‌ و ایام‌ و سال‌ها تا پای جان از کشورشان دفاع کردند.

وی با بیان اینکه جنگ 8 سال دفاع مقدس یکسری ویژگی و مختصات و مشخصاتی دارد، افزود: جنگ‌ 8 ساله ما نسبت به سایر جنگ‌ها متمایز است و یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس ما این است که در قرن بیستم طولانی‌ترین‌ جنگی بود که رخ‌ داد و جنگی بوده که دو کشور را به‌‌گونه‌ای‌ درگیر کرد که تمام توان‌ کشورشان را برای کسب برتری و پیروزی به‌کار گرفتند در صورتی که جنگ جهانی دوم هم 8 سال طول نکشید‌.

معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش بیان کرد: ویژگی دیگر جنگ دفاع مقدس ما نابرابری دو طرف بوده چراکه وقتی کمک‌های‌ انجام شده در جنگ را بررسی می‌کنیم می‌بینیم‌ کمک‌ها و حمایت‌هایی که از عراق شد بیش از 30 کشور از عراق مستقیم و غیرمستقیم حمایت کردند و کشورهایی داشتیم که خلبانان‌ و متخصصانشان در اختیار ارتش عراق بودند و در مقابل ما جنگیدند و بعد از جنگ بلوک غرب و شرق و آمریکا و شوری برای اولین بار این دو کشور ابر قدرت در یک جناح‌ و در یک‌ جبهه‌ بر علیه‌ یک‌ کشور دیگر قرار گرفتند‌ یعنی می‌توان گفت که در 8 سال یک کشور به نام جمهوری اسلامی ایران در مقابل 30 کشور ایستاد و جانانه‌ دفاع کرد.

قاسمی با بیان اینکه ویژگی دیگر جنگ دفاع‌مقدس نابرابر در توان‌ اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: به‌خاطر اینکه ایران را تحریم کرده‌ بودند ما حتی برای خرید سیم خاردار هم مشکل داشتیم‌، افرادی که در جبهه بودند می‌دانند به خاطر محدودیت‌ها و تحریم‌ها‌ مهماتمان‌ روزانه سهمیه‌بندی بود و نمی‌توانستیم‌ همه داشته‌هایمان را در مدت کوتاه هزینه و مصرف کنیم‌.

وی با بیان اینکه در فروش نفت هم مشکل داشتیم، گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند که فروش به حداقل ممکن برسد اما در مقابل کشوری که ما با او درگیر بودیم نه تنها از سرمایه‌ و منابع خود می‌توانست خوب استفاده کند و خرید می‌کردند بلکه کشورهایی به صورت وام و بلاعوض‌ به او کمک‌ کردند‌.

معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایلی که بعد از جنگ ایران و عراق، عراق به کویت حمله کرد و حتی پول کویت هم تغییر داد این بود که صدام میخواست صورت مسئله بدهی خود با کویت را رفع کند چرا که کویت در آن مقطع پول زیادی را به عراق داده بود و صدام می‌دانست که توان پرداخت آن را ندارد‌ یعنی سومین‌ ویژگی 8 سال دفاع مقدس ما این بود که دو کشوری که روبروی هم‌ قرار گرفتند در شرایط اقتصادی نا برابر بودند.

وی تصریح کرد: دشمنان فکر نمی‌کردند که سال 59 جمهوری اسلامی ایران از یک اتحاد و همدلی این‌چنین برخوردار باشد برای همین هم صدام‌ به خیال خودش فکر می‌کرد بعد از یک هفته در تهران می‌تواند با خبرنگاران مصاحبه کند‌ و انقدر از پیروزی خیالش راحت و مطمئن بود که برخی از شهرها و استان‌های کشور را به نام عربی نامگذاری کرده بود‌.

معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: آن‌ها در برآوردهای خودشان‌ فکر نمی‌کردند که هم نیروهای‌ مسلح بتوانند این چنین خودشان را‌ حفظ کنند و هم تصور نمی‌کردند مردم ایران این‌قدر محکم‌ پای کار بیایند و و دفاع کنند‌. به کرات‌ شنیدیم‌ و دیدیم‌ افرادی را که‌ به‌طور مستقیم‌ نمی‌توانستند در دفاع مقدس شرکت‌ کنند‌ غیرمستقیم‌ پشتیبانی می‌کردند‌‌ و دارایی‌هایشان‌ را به جبهه‌ها فرستادند‌ و بسیاری دوری فرزندان‌ و همسرانشان‌ را تحمل کردند.

معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: همگرایی بزرگترین سرمایه‌ هر کشوری است که دولتمردان آن کشور بتوانند این روحیه را در مردم ایجاد کنند و به سمت یک هدف مشخص و همه تلاش‌شان‌ برای آن اهداف تعریف شود و شاخص‌های خودشان‌ را به تناسب آن اهداف تنظیم کنند.

قاسمی افزود: همگرایی در کمتر کشوری رخ داده است و یا بسیار ناپایدار بوده اما در جمهوری اسلامی ما تاکنون این مهم را حفظ کرده‌ایم‌ و جالب اینجا است که دشمنان ما متوجه شدند که بارزترین نقطه جمهوری اسلامی همگرایی است برای همین هم در فضای مجازی که یک ابزار برای دشمن است به روش‌های مختلف قصد دارند که مردم، صنوف و اقشار و قومیت‌ها را نسبت به بدنه نظام بدبین‌ کنند.

وی افزود: دشمن آگاهانه وارد فضای مجازی شده و برخی از دوران جنگ را به چالش می‌کشند و آن‌ها از نقطه قوت ما که یک فرصت است آن نقطه را به عنوان نقطه ضعف و تهدید استفاده می‌کنند‌. مرتب شنیده‌اید که دولتمردان آمریکا همیشه گفته‌اند که گزینه نظامی یکی از گزینه‌های روی میز ما است اما چرا گزینه نظامی استفاده نمی‌کنند.

معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: نقطه قوت ما حضور مردم در صحنه است و همین همگرایی‌ دینی و میهنی مردم ما است که نظام ما را محکم و منسجم‌ در مقابل استکبار جهانی نگه‌ داشته و هر کسی با هر تفکر و اعتقادی اگر به کشور و عزت ما حساس است باید همه اعمال و رفتارش‌ منحر‌ به همگرایی‌ شود‌.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات