۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۳۱۶۲
نماینده آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران:

طلاب خواهر در رفع معایب‌ و تقویت محاسن‌ اجتماعی کوشا باشند

طلاب خواهر در رفع معایب‌ و تقویت محاسن‌ اجتماعی کوشا باشند
حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه حضرت زینب(س) ذوب در ولایت بودند، گفت: طلاب خواهر با جریان سازی اقدام به رفع معایب‌ و تقویت محاسن‌ اجتماعی کنند.

حجت الاسلام مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مقام و رتبه حضرت زینب(س) را قریب به رتبه امامت دانست و گفت: عبادت و اطاعت خداوند احدیت سبب شد حضرت زینب(س) به این رتبه و مقام دست یابند.

وی افزود: هیچ زنی از زنان روزگار پس از صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) در بلاغت، تقوی، فصاحت، زهد، شجاعت، قدس و بردباری، عقل و علم، فهم و ادراک، فراست، عصمت و عفت، مِناعت و عبادت، قناعت و امانت، صیانت و دیانت، بضاعت و استطاعت، طاقت و عرفان، ایقان و ایمان، لیاقت، توحید و معرفت مانند حضرت زینب(س) نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام مظفری میانجی بابیان اینکه ایشان ذوب در ولایت بودند، ابراز کرد: حضرت تابع محض امام زمان(ع) خویش امام حسین(ع) بودند. امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر فردی شب‌ها را به عبادت سپری کند و روزها را روزه بدارد و تمام اموالش را صدقه بدهد و در تمام عمرش حج به‌جا آورد، امّا ولایت ولی خدا را نشناسد تا از او پیروی کند و تمام اعمالش را باراهنمایی ایشان انجام دهد، برای او در ثواب خدای بلندمرتبه حقّی نیست و او در شمار اهل ایمان نیست.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان اگر به دستورات دین عمل کند اما ولایت ولیّ خدا را نداشته باشد ثوابی از آن اعمال برای او به ثبت نمی‌شود.

وی افزود: در روایتی دیگر از امام صادق(ع) که در کتاب کافی نقل‌شده است حضرت خطاب به فرزندش می‌فرمایند: ای پسر من! اگر عمل تو برخلاف عمل من باشد، در روز قیامت همراه من نخواهی بود؛ بر اساس این روایت ولایتمداری حضرت زینب(س) بیانگر جایگاه رفیع ایشان است.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: کما اینکه مرحوم ملا محمدتقی اعلی‌الله‌مقامه نیز می‌فرمایند: عرفان مراتب توحید بی‌بی حضرت زینب(س) قریب به مقامات امامت بود ازاین‌رو ایشان را بانوی ولایت نامیدند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران در پاسخ به این پرسش که طلاب خواهر چگونه می‌توانند با تأسی به آن حضرت که مبلغ فرهنگ عاشورا که سراسر درس ولایت مداری و ولایت‌پذیری بود جامعه را به‌سوی ولایتمداری سوق دهند، پاسخ داد: طلاب خواهر با خودسازی و عمل به مبانی الهی می‌توانند بهترین مبلغ معارف دینی در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب ابتدا باید خود عامل به مبانی اسلام باشند تا اثر سخنانشان را در جامعه مشاهده کنند، گفت: در مقام تبلیغ عامل بودن بسیار مهم قلمداد می‌شود بنابراین انسانی که خود عامل است اگر بخواهد به‌صورت مصداقی از سیره و روش حضرت زینب(س) حتی در جریان کربلا مباحثی را مطرح کند قطعاً تأثیرگذاری آن سخن فوق‌العاده خواهد بود.

حجت الاسلام مظفری میانجی با اشاره به اینکه صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) عقل‌ها را متحیر می‌کند، عنوان کرد: حضرت عزیزترین نزدیکانش را در روز عاشورا با مظلوم‌ترین حالت از دست دادند، همچنین در دوران اسارت زخم‌زبان‌ها و شماتت‌های فراوانی را از مسلمانان شنیدند، اما در مقابل آنان فرمودند: ما رَایتُ اِلاّ جَمیلا جز زیبایی ندیدم.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران ادامه داد: بی‌بی ذوب در ولایت ولیّ خدا بودند برای همین تحمل  همه‌ مصائب برایش آسان بود و از طرفی نیز ایشان در ظهر عاشورا شاهد ولایت مداری، ولایت‌پذیری، انس با خداوند و قرآن، اقامه نماز ظهر عاشورا، وفاداری، آزادگی، جوانمردی، فداکاری، ایثار، اخلاص و تبعیت تام از امام در وجود تک‌تک یاران حضرت سیدالشهدا(ع) بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) پیام‌رسان عاشورا و احیاگر نهضت حسینی بودند، گفت: ایشان پیام عاشورا را حتی به درون کاخ‌ها و اجتماعات کوفه و شام رساندند و کاخ ظلم را در هم کوبیدند و حتی همه افراد کاروان اسرا از کوچک و بزرگ، خودشان مبلّغ شدند به حدی این اقدام مهم بود که یزید ناچار شد دستور دهد آن بزرگان را با احترام به وطنشان بازگردانند و اینجاست که جایگاه یک مبلّغه  خواهر مشخص می‌شود.

حجت الاسلام مظفری میانجی در پایان خاطرنشان کرد: امید واثق داریم همه‌ی خواهران طلبه سیره و روش آن بی‌بی را در خود پرورش دهند و بتوانند ضمن عمل خود ابتدا در اجتماع کوچک «خانواده» سپس در اجتماع بزرگ «جامعه» با تبیین و تبلیغ خود بتوانند جریان سازی کرده تا ان‌شاءالله شاهد از بین رفتن معایب‌ها و تقویت محاسن‌ در جامعه عزیزمان باشیم./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات