۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۹۳۱۵۲
محمدی:

سقوط برخی خواص به معنای سقوط انقلاب نیست| حرکت انقلاب اسلامی توقف ندارد

سقوط برخی خواص به معنای سقوط انقلاب نیست| حرکت انقلاب اسلامی توقف ندارد
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این که گفتمان انقلاب نظام سلطه را به چالش کشیده است، گفت: سقوط برخی خواص به منزله سقوط انقلاب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوچهر محمدی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران امروز در همایش بصیرتی با عنوان «چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران» که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی حرکتی معجزه گونه داشته است، زیرا از یک سو با استکبار جهانی مقابله کرده و از سوی دیگر حرکتی رو به پیشرفت داشته است.

انقلاب اسلامی در میان همه انقلاب های جهان بی نظیر است

وی با بیان این که انقلاب اسلامی در میان همه انقلاب های جهان بی نظیر است، اظهار داشت: ایران در دوران پیش از انقلاب مهره نظام سلطه بود، اما انقلاب اسلامی نه تنها ایران را از چنگ آمریکا رها کرد، بلکه نابودی استکبار جهانی را در دستور کار خود قرار داد.

محمدی با اشاره به اینکه دشمن تا کنون همه توان خود را برای از بین بردن انقلاب اسلامی به کار گرفته است، ابراز کرد: دشمن و در رأس آن آمریکا در 10 سال اول انقلاب 17 توطئه برای نابودی انقلاب اسلامی به راه انداخت، اما نتوانست کار به جایی ببرد و این در حالی است که تنها شمه ای از توطئه هایی که در حق انقلاب روا داشته شد، انقلاب مصر را بر فنا داد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این که دشمن با ناامیدی از جنگ سخت، جنگ نرم را به راه انداخت و جسارت های بسیاری نسبت به افکار و عقایدمان مرتکب شد، افزود: دشمن در فتنه 88 می پنداشت کار نظام تمام می شود، اما حماسه 9 دی بساط آن توطئه ها و فتنه ها را برچید.

انقلاب در سطح ملی، منطقه ای، جهانی و تاریخ تمدن پیشرفت کرده است

وی با اشاره به این که دشمن پس از فتنه 88 جنگ نفوذ و جنگ اقتصادی را پایه ریزی کرد، بیان کرد: ما در طول چهل سال انقلاب در سطح ملی، منطقه ای، جهانی و تاریخ تمدن پیشرفت داشته ایم و این یعنی انقلاب اسلامی با یک دست از تجاوز دشمنان جلوگیری کرده و با دست دیگر اهداف و آرمان هایش را رو به جلو حرکت داده است؛ تحقق نظام دینی، ایجاد جامعه ولایی متشکل از سه عنصر رهبری ولایی، مکتب ولایی و ملت ولایتمدار، اثرگذاری در جهان اسلام و حرکت به سوی تمدن سازی اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده است.

محمدی به مسأله «جامعه ولایی» اشاره و عنوان کرد: این مقوله خنثی کننده بحران ها بوده و از نظام پشتیبانی می کند به گونه ای که جامعه نخبگان و بزرگان نظام تا زمانی مقبولیت دارند که در مسیر جامعه ولایی حرکت کنند، اما زمانی که بر خلاف اهداف آن عمل کردند سقوطشان قطعی است؛ به عنوان مثال قائم مقام رهبری تا زمانی معروف بود که درون مسیر انقلاب حرکت می کرد، اما به محض جدا شدن از این مسیر، دیگر برای مردم ارزشی نداشت.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این که امروز مسأله «جامعه ولایی» و «بسیج» از مرزهای ما گذشته و وارد جهان اسلام شده است، ادامه داد: امروز بسیج در همه جهان اسلام با عناوین مختلفی همچون انصارالله، حزب الله و حشدالشعبی حضور دارد و میان ملت های منطقه پیوند محکمی برقرار کرده و دشمن نیز از این پیوند میان مردم منطقه و انقلاب اسلامی ایران وحشت دارد.

گفتمان انقلاب اسلامی نظام سلطه را به چالش کشیده است

وی با اشاره به این که گفتمان انقلاب اسلامی همه سیستم و نظام سلطه را به چالش کشیده است، خاطرنشان کرد: آمریکا با راه اندازی داعش قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشت، اما امروز شاهد هستیم که نیروهای خود را از سوریه و افغانستان خارج می کند.

محمدی با تأکید بر این که امام راحل با پشتوانه قدرت الهی انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) تئوری جدیدی در نظام جهانی پایه ریزی کردند و فرمودند «ملت ها مستضعف و دولت ها مستکبر هستند»؛ ایشان حتی می فرمودند ملت آمریکا هم مستضعف است و ما با ملت ها مشکل نداریم، بلکه مشکل ما دولت های مستکبر هستند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به این که اسلام شیعی در اعماق زوایای بومیان آمریکای لاتین نفوذ کرده است، تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که تسخیر وال استریت در آمریکا و قیام جلیقه زردها در فرانسه الگو گرفته از انقلاب اسلامی هستند؛ با یاری خداوند در آینده ای نه چندان دور شاهد فروپاشی آمریکا خواهیم بود و این فروپاشی به مراتب از فروپاشی شوروی بدتر و سهمگین تر است.

وی به دستاوردهای تاریخ تمدنی انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: انقلاب اسلامی دوران نزول غرب و دوران عروج جهان اسلام است؛ بعد از پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی دچار انحراف شد، اما پس از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب با قدرت و استقامت راه ایشان را ادامه دادند و با همه فتنه ها مقابله کردند.

سقوط برخی خواص به منزله سقوط انقلاب اسلامی نیست

محمدی با بیان این که بصیرت و آگاهی رمز بقای انقلاب است و با تأکید بر این که سقوط برخی خواص به منزله سقوط انقلاب اسلامی نیست، گفت: ما باید مراقب خودمان باشیم که همچنان در مسیر انقلاب حرکت کنیم، زیرا حرکت انقلاب توقف ندارد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14

/841/پ202/ق

ارسال نظرات