۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۹۳۱۴۶
حجت الاسلام والمسلمین اختری خبر داد؛

برگزاری همایش حضرت ابوطالب در شهر مقدس قم

برگزاری همایش حضرت ابوطالب در شهر مقدس قم
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری همایش حضرت ابوطالب در ماه رجب و همزمان با ایام ولادت مولا علی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از برگزاری همایش حضرت ابوطالب در ایام ماه مبارک رجب و همزمان با ایام میلاد فرخنده مولی الموحدین حضرت علی(ع) خبر داد.

وی با بیان این همایش حضرت ابوطالب با همکاری و مشارکت مراکز و نهادهای مختلف سال آینده در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد، گفت: شخصیت حضرت ابوطالب بسیار مظلوم هستند، متاسفانه اقدامات در خور و شایسته ای در راستای معرفی و تبیین شخصیت ایشان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری افزود: دشمنان در خصوص ایشان شبهاتی ایجاد کرده اند و کتبی نیز در این باره نوشته شده؛ به همین دلیل نیاز است تا روشنگری لازم در خصوص معرفی دقیق و درست ایشان انجام شود و نسبت به شخصیت ایشان ادای وظیفه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تاکید کرد: حمایت و پشتیبانی ویژه ایشان از پیامبر اسلام باید به صورت گسترده تبیین شود.

وی از تلاش برای جمع آوری آثار و کتب چاپ شده در خصوص شخصیت حضرت ابوطالب از سوی دبیرخانه برگزاری همایش خبر داد و گفت: این همایش گامی در جهت دفاع از آن حضرت و نیز دفاع از حضرت علی(ع) خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری یادآورشد: امیدواریم از آثار علمای شیعه و سنی بتوانیم مجموعه خوبی را جمع آوری کرده و با مشارکت همه نهادها بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه این دیدار از برگزاری هفتمین مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس اساسنامه مجمع باید هر چهار یکسال مجمع برگزار شود؛ در این مجمع همه اعضا از کشورهای مختلف حضور پیدا می کنند، کمیسیون ها تشکیل می شود و در پایان نیز اعضا خدمت مقام معظم رهبری می رسند و از رهنمودها و فرمایشات ایشان بهره می گیرند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات