۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۹۳۱۳۱
مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی:

طلاب خواهر برای بصیرت افزایی جامعه تلاش کنند

طلاب خواهر برای بصیرت افزایی جامعه تلاش کنند
لطیفی با تاکید بر اینکه طلاب خواهر با تاسی به حضرت زینب(س) در بصیرت افزایی جامعه تلاش کنند، گفت: بصیرت داشتن لازمه حمایت از ولی است.

خانم دکتر طاهره لطیفی مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت عقیله بنی‌هاشم ایشان را عالمه غیر معلمه و محبوبه رسول‌الله دانست و گفت: ایشان زینت پدر، دخت زهرای مرضیه، غمخوار امام مجتبی(ع)، یار و مددکار اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

وی بابیان اینکه حضرت زینب(س) قهرمان صبر و استقامت در کربلا بودند، ابراز کرد: بانویی که کوه استقامت و شکیبایی در زمان اسارت بود، کسی که اسیر شد اما چنان باصلابت و عزت، نقش‌آفرینی کرد، که اسوه تمام آزادگان پس از خود قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: خصائص متعددی در رابطه با شخصیت والامقام زینب کبری(س) بیان‌شده ازجمله، شریکه الاخ، کعبه الرزایا، عابده، زاهده، عاقله، باکیه، امینه الله، صدیقه، راضیه و بسیاری دیگر اما ویژگی برجسته حضرت ام المصائب،  ولایتمدار و محب و مخلص امام زمان(ع) خود بودن است.

لطیفی با بیان اینکه حضرت زینب(س) عامل به تعالیم مادر بزرگوارشان بودند، گفت: آن بانوی مکرمه در تمام لحظات زندگی، درسی را که از مادر آموخته بودند، عمل کردند. در دوران حیات امام علی(ع) و امام حسن(ع) مطیع امر ولاِیت بودند و در زمان امام حسین(ع) نیز نه‌تنها ولایتمدار بلکه پرستار جانباز کربلا نیز بودند، ایشان تمام هستی خویش را در مسیر ولایت هزینه کردند چراکه ایشان عارف به‌حق امام زمان(ع) خویش بودند.

وی افزود: ایشان از مادر آموخته بودند اگر کسی حامی ولی نبود تو با تمام توان در بحران‌ها، ابتلائات، اضطراب‌ها و در سختی‌ها حامی ولی‌الله باش؛ چه شایسته ایشان انجام‌وظیفه کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابیان اینکه حضرت زینب(س) پرستار بیماران و غمخوار دل‌شکستگان واقعه عاشورا بودند، ابراز کرد: ایشان حامی ولی و کاروان‌سالار داغ دیدگان شدند و پیام حسینی زیستن و حسینی مردن، و یاوری دین خدا را به تمام نسل‌ها و عصرها ابلاغ فرمودند.

لطیفی بصیرت را از جلوه‌های شخصیتی حضرت زینب(س) بیان کرد و اظهار داشت: ایشان با بصیرتی وصف‌ناشدنی سخت‌ترین بحران‌ها را تشخیص و آن شرایط دشوار را با بهترین تصمیم‌گیری، شایسته‌ترین عمل و عاقلانه‌ترین تدبیر مدیریت کردند و به نصرت و یاری امام زمان(ع) خویش شتافتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) درس ولایتمداری عاشقانه و عاقلانه توأم با بصیرت را به تمام آزادگان جهان آموختند امید که طلاب خواهر با تأسی از این بانوی بزرگوار با تبلیغ فرهنگ عاشورا در راستای بصیرت افزایی جامعه تلاش کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
بسیار عالی موفق باشید
0
0