۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۹۳۱۰۲
فعال فرهنگی سوریه:

بسیج مردمی در کشور سوریه شکل گرفته است

بسیج مردمی در کشور سوریه شکل گرفته است
فعال فرهنگی سوریه گفت: بسیج مردمی در کشور سوریه راه‌اندازی شده و ما از نظر نظامی در مقابل دشمنان پیروز شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سید حسن حاج یحیی، فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا سوریه امشب در همایش بین المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» با حضور فعالان و مبلغان جهان اسلام که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: سوریه بیش از هفت سال با فاجعه مواجه شده و درگیر جنگ بوده است.

وی گفت: سه استان از 14 استان سوریه در این جنگ‌ها نابود شدند و حدود 10 میلیون نفر مهاجرت کردند و بیش از 400 هزار نفر نیز جانباز داریم.

فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا سوریه با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سوریه بیش از سه سال به مدرسه نرفتند، افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا از دو سلاح رسانه و تفرقه در جنگ سوریه استفاده کردند و از طریق رسانه‌ها توانستند فاجعه زیادی را ایجاد کنند.

حاج یحیی تصریح کرد: دشمنان در استان لاذقیه و حلب و استان‌های شیعه نشین سوریه تفرقه ایجاد کردند و بسیاری از مردم نیز فریب صحبت‌های دشمنان را خوردند.

وی ادامه داد: برخی‌ها از آمریکا حمایت کردند و متاسفانه عده‌‌ای از مردم سوریه فریب آن‌ها را خوردند و شهرک فوعه و کفریا بیش از چهار سال در محاصره کامل بوده و برق و آب مردم را قطع کردند و تنها هر دو هفته یک هواپیما از ارتفاع یک هزار متری مقداری نان و آذوقه می‌رساند تا مردم زنده بمانند.

فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا سوریه خاطرنشان کرد: قبل از این مردم سوریه شجاع نبودند اما با وجود این انقلاب اسلامی مردم شجاعت پیدا کردند و عزاداری‌ها و مناسبت‌های طول سال را برگزار می‌کنند و از دشمن ترسی ندارند.

حاج یحیی اظهار کرد: این شجاعت را از انقلاب اسلامی درس گرفتیم و ما همواره از ولایت فقیه پشتیبان می‌کنیم بنابراین نباید فریب دشمنان را بخوریم.

وی افزود: بسیج مردمی در کشور سوریه راه‌اندازی شده و ما از نظر نظامی در مقابل دشمنان پیروز شدیم و باید در جنگ‌های رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی که دشمنان ایجاد کردند، مقاومت کنیم./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات