۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۲۹۵۸
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران تهران مطرح کرد؛

دفاع بدون مرز از حریم امامت و ولایت بزرگ‌ترین جلوه شخصیتی حضرت زینب

دفاع بدون مرز از حریم امامت و ولایت بزرگ‌ترین جلوه شخصیتی حضرت زینب
پورحمزه دفاع بدون مرز از حریم امامت و ولایت را بزرگ‌ترین جلوه شخصیتی حضرت زینب(س) دانست و گفت: طلاب زینب گونه جامعه را با حقایق ناب اسلام آشنا کنند.

خانم دکتر زینب پورحمزه معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حضرت زینب(س) را بانوی ولایت نامیدند، گفت: حضرت زینب(س) مبلغ فرهنگ عاشورا و ولایتمداری هستند.

وی افزود: بر همین اساس برنامه ریزان و متفکران عرصه فرهنگ و پژوهش در حوزه های علمیه خواهران و دیگر نهادهای اسلامی در تلاشند با هدف تعمیق باورهای دینی و شناساندن آموزه های اسلامی به تحلیل شخصیت‌های نمونه و تأثیرگذاری همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) به عنوان الگویی مناسب برای بانوان فرهیخته امروز پرداخته و در این راستا نیازهای جامعه بانوان را شناسایی کرده و خلاها و معضلات فرهنگی را تا حد امکان برطرف کنند.

وی ترویج سیره اهل بیت(ع) را خنثی کننده بسیاری از توطئه ها دانست و ابراز کرد: اگر ویژگی های ممتاز خاندان عصمت و طهارت و مجاهدت ها و رسالت های ایشان به خوبی برای جامعه امروز تشریح و تبیین شود یقیناً بسیاری از سنگلاخ های برآمده از دستگاه های تبلیغاتی دشمن در مسیر دین را هموار می سازد.

پورحمزه در ادامه با اشاره به نقش الگویی حضرت زینب(س) در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شاهد بر این مدعا الگوگیری مردان و زنان انقلاب از قهرمان بانوی واقعه کرب و بلا است که در آن شرایط دشوار و طاقت فرسا درس آزادگی، ولایتمداری، دفاع بدون مرز از حریم امامت و ولایت، تکلیف پذیری، فداکاری، صبر و توسل، اهتمام بر عبادات، سخنوری همراه با رشادت و بصیرت را به عاشقان حضرتش آموخت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران بیداری و ظلم ستیزی را بزرگ‌ترین جلوه واقعه کربلا بیان کرد و گفت: تقدیر الهی بر آن بود که پیام شهادت امام حسین(ع) و شهامت زینب(س) در طول تاریخ جاودان بماند تا نسل آینده نهضت بیداری و ظلم ستیزی را بیاموزند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت طلاب خواهر براین است که در حفظ و اشاعه این نهضت ثابت قدم و استوار گام بردارند و پیش از آنکه تبلیغات دشمن پیشتازی کند ذهن جوال و گوش شنوای فرزندان این مرز و بوم را با حقایق ناب اسلام آشنا کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات