۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۵۹۲۹۴۳

انتشار ردپایی بر آسمان

انتشار ردپایی بر آسمان
«ردپایی بر آسمان» مجموعه خاطرات عبدالوهاب ناظمیان رزمنده سمنانی به قلم مرتضی حاجیان نژاد به چاپ رسید.
به گزارش خبرگزاری رسا به قل از منانشر «ردپایی بر آسمان» مجموعه خاطراتی است که عبدالوهاب ناظمیان رزمنده ۶۳ ساله سمنانی به صورت سرگذشت خود جمع‌آوری کرده و مرتضی حاجیان نژاد نسبت به نگارش و بازنویسی آن اقدام کرده است.

«ردپایی بر آسمان» روایتی شخصیت محور از خاطرات دفاع مقدس است که با زندگی نامه‌ای کوتاه از ناظمیان آغاز و به عملیات مهم دوران دفاع مقدس که وی در آن‌ها حضور داشته منجر می‌شود در این کتاب همچنین به وقایع حج سال ۶۶ نیز به‌صورت تمثیل عینی پرداخته می‌شود، چراکه نگارنده خواهر خود را در این حادثه ازدست‌داده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: …به رودخانه عریضی رسیدیم، یکی از رزمندگان همین‌که نگاهش به رودخانه افتاد چهره‌اش مکدر و گرفته شد، گویی خاطره خوبی از این محل نداشت وقتی علت ناراحتی‌اش را جویا شدم گفت در یکی از عملیات‌ها که در تاریکی شب انجام می‌شد و ما در حال ماموریتمان بودیم وجود این رودخانه باعث شد تا عده‌ای از ما غافل‌گیر شده و به اسارت دشمن دربیایند و برخی دیگر نیز کنار همین رودخانه به شهادت رسیدند. در این مکان بود که فرمانده دستور توقف خودرو‌ها را صادر کرد. ابتدا فکر کردیم این همان منطقه‌ای است که برای مأموریت ما در نظر گرفته‌شده، اما پس از پیاده شدن از اتومبیل متوجه شدم که دلیل توقف خودرو‌ها وجود ایستگاه صلواتی و استراحت رزمندگان بوده است…. /۹۲۵/د ۱۰۳/ش
ارسال نظرات