۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۵۹۲۹۲۴
سر مقاله؛

درباره عدالت

درباره عدالت
عدالت تبدیل به مفهوم چند بعدی و پیچیده‌ای شده است. جدا از مفهوم فلسفی عدالت، جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن هم اهمیت دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، جریان اصلاحات در طول سال‌های گذشته سعی کرده عملکرد قوه قضاییه را در سطح یک حزب سیاسی تقلیل دهد.
 
به این منظور هرگونه حکم و عمل قضایی را با بازنمایی تبدیل به یک رفتار سیاسی می‌کنند و از آن یک حربه سیاسی برای تخریب جریان انقلاب می‌سازند. چنین است که برای آن‌ها میان مرحوم آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله آملی تفاوتی نیست و تلاش می‌کنند قوه را تبدیل به حزب سیاسی کنند.
 
این در حالی است که قوه قضاییه در طول دهه گذشته سعی کرده غیر‌سیاسی عمل کند و مردم را به عدالت امیدوار.
 
این گونه است که هم مشایی و هم بقایی هم مهدی هاشمی و هم حسین فریدون برای قوه تفاوتی ندارند، اما در این میان آنچه می‌تواند برای افکار عمومی جذاب باشد، تبدیل کردن این عملکرد به فرآیندی مخالف جریان مقابل است.
 
ارائه صحیح چنین تصویری کلید موفقیت در افکار عمومی است. عدالت راه استحکام و امیدواری به آینده است. عدالت بنا و اساس دولت اسلامی است. از عدالت است که امنیت رونق می‌گیرد و جامعه وحدت می‌یابد و توسعه جان می‌گیرد.
 
ساختن کشور و سامان دادن امور بر پایه عدالت جان‌ها را تازه و عموم جامعه را به آینده امیدوار می‌کند. نکته مهم این است که سامان گرفتن عدالت در دنیای جدید و جامعه شبکه‌ای کار پیچیده‌ای است و مهارت و تسلط بر فنون مدیریت افکار عمومی را می‌طلبد.
 
عدالت تبدیل به مفهوم چند بعدی و پیچیده‌ای شده است. جدا از مفهوم فلسفی عدالت، جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن هم اهمیت دارد. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: صبح نو
ارسال نظرات