۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۵۹۲۹۱۷
یادداشت؛

معادله پیروزی فلسطین

معادله پیروزی فلسطین
مقاومت در غزه توانست معادله جدیدی را ایجاد کند و آن هم این است که جواب بمباران، بمباران خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به یک معادله روشن در قضیه فلسطین گفتند: بر اساس این معادله اگر مقاومت کنید، پیروز خواهید بود و اگر مقاومت نکنید پیروزی نخواهید داشت؛ اما به فضل الهی، مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکنون مقاومت کرده و پیروز بوده‌اند.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: پیروزی مردم فلسطین در سال‌های اخیر، به معنای توانایی تشکیل حکومت در تلآویو نبوده است که البته این موضوع نیز به فضل پروردگار محقق خواهد شد، بلکه پیروزی اصلی این بوده است که رژیم صهیونیستی که ارتش‌های عربی نتوانستند آن را شکست دهند، به وسیله مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت به زانو درآمد و به اذن الهی پیروزی‌های بزرگتری نیز خواهید داشت.
 
علت پیروزی‌های مستمر ملت فلسطین در سال‌های اخیر، ایستادگی و مقاومت بوده است و در آینده و تا زمانی که مقاومت وجود داشته باشد، روند افول و زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فشار‌های سنگین جبهه استکبار به جمهوری اسلامی ایران، گفتند: این فشار‌ها هرگز موجب نخواهد شد تا ما از وظیفه الهی، دینی و عقلانی خود در حمایت از فلسطین منصرف شویم ۰۱/۰۱/۷۹
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار «زیاد النَخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه با اشاره به یک معادله روشن در قضیه فلسطین فرمودند: "براساس این معادله اگر مقاومت کنید پیروز خواهید بود و اگر مقاومت نکنید پیروزی نخواهید داشت، اما به فضل الهی، مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکنون مقاومت کرده و پیروز بوده اند. "
 
بی شک سرنوشت فلسطین درروش‌های سازشکارانه و در قالب طرح‌های آمریکا –اسراییل تعیین نخواهد شد.
 
واقعیت این است که جریان مقاومت و مبارزه و روحیه شهادت طلبی در مقابل رژیم غاصب و پشتیبانانش، تاکنون مانع از تحقق نقشه‌های شوم آمریکا؛ اسراییل و عربستان در کمرنگ کردن مسئله فلسطین شده است.
 
در آینده نیز تنها مولفه‌ای که می‌تواند عزت و هویت را به ملت فلسطین بازگرداند؛ استمرار جریان مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار است. مقاومت؛ امروز در مقایسه با گذشته از ظرفیت و توانمندی بالایی در برابر متجاوزان برخوردار است و در مقابل اسرائیل ایستاده و هرگز اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی به اهداف پلید خود برسد. آنگونه که دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرده است؛ مردم فلسطین مصمم‌تر از گذشته تا پیروزی کامل به راه خود ادامه خواهند داد.
 
رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این خصوص به دستاورد‌های مقاومت اشاره و خاطرنشان کردند: رژیم صهیونیستی که در دو جنگ قبلی با گروه‌های مقاومت، در بُرهه‌ای بعد از ۲۲ روز و در برهه‌ای دیگر بعد از هشت روز درخواست آتش بس کرد، در آخرین درگیری، بعد از ۴۸ ساعت خواستار آتش بس شد و این به معنی به زانو درآمدن رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
بدیهی است در کنار جریان مقاومت؛ پشتیبانی از حقوق مسلم مردم ستمدیده و آواره فلسطین و حمایت همه جانبه از آنان برای بیرون راندن متجاوزان صهیونیستی از سراسر سرزمین فلسطین بخشی از مسئولیت‌های کشور‌های اسلامی است. بر اساس همین مسئولیت؛ حمایت از فلسطین درمواضع همیشگی جمهوری اسلامی انعکاس دارد.
 
از این‌روست که رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند؛ "فشار‌های سنگین جبهه استکبار به جمهوری اسلامی هرگز موجب نخواهد شد تا ما از وظیفه الهی، دینی و عقلانی خود در حمایت از فلسطین منصرف شویم. "
 
تئوری مقاومت و ایستادگی
 
بی تردید سرنوشت ملتی که حقوق‌اش پایمال و از سرزمین خود آواره شده است تنها با ایستادگی مقابل رژیم متجاوز و غاصب؛ مشخص خواهد شد.
 
امام خامنه‌ای در صحبت‌های خود، مسئله فلسطین و مقاومت آن را خیلی دقیق توصیف کردند. مقاومت فلسطین در غزه موفق شده است که قدرت خود را بیش‌تر کند و تجارب خود را بهبود ببخشد. آنان امروز به این سطح از مقاومت و پیروزی رسیده‌اند که در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند.
 
و این مقاومت تا پیروزی کامل فلسطین پیش خواهد رفت. اسرائیل در جنگ اخیر فقط توانست دو روز مقاومت کند، اما مطمئناً در جنگ بعدی، کمتر از دو ساعت می‌تواند در برابر نیرو‌های فلسطینی تاب بیاورد. این مسئله از چندین سال قبل شروع شده و ادامه نیز پیدا می‌کند.
 
جریان مقاومت در فلسطین از طریق سازماندهی خود و تشکیل اتاق‌های جنگی مشترک بین تمام جریان‌های مقاومت در غزه، توانست با هماهنگی کامل بر دشمن چیره شده و آن را شکست دهد، در حقیقت، تشریک مساعی بین فلسطینی‌ها باعث شد تا این پیروزی شکل بگیرد. تجاربی که گروه‌های مقاومت داشتند نیز در این پیروزی سهیم بود.
 
پیشرفته کردن سلاح‌ها و مهندسینی که امروز در فلسطین تلاش می‌کنند، ابزار‌های پیروزی در این جنگ بودند. نیرو‌های مقاومت با کمترین امکانات توانستند سلاح‌های خود را پیشرفته کرده و بر دشمن پیروز شوند. این شکست پیام روشنی را برای اسرائیل به‌همراه داشت و آن هم این بود که جریان مقاومت در فلسطین، سلاح‌های بسیار پیشرفته‌ای داشته که آنان را غافلگیر می‌کند.
 
معادله جدید چیست؟
 
مقاومت در غزه توانست معادله جدیدی را ایجاد کند و آن هم این است که جواب بمباران، بمباران خواهد بود. جواب ریختن خون مردم فلسطین، ریختن خون اسرائیلی‌ها خواهد بود. امروز رژیم صهیونیستی نباید انتظار داشته باشد که مردم فلسطین زمینه را برای آنان مهیا کنند که به‌راحتی وارد غزه شوند. فلسطینی‌ها با مقاومت خود، سیلی محکمی به اسرائیل زدند و نشان دادند که سربازان اسرائیلی تا چه‌اندازه از روحیه ضعیفی برخوردار هستند.
 
این جنگ، علاوه بر بعد نظامی، بعد امنیتی نیز داشت چرا که عملیاتی که فلسطینی‌ها در خان‌یونس انجام دادند، باعث شد که اسرائیلی‌ها متوجه شکست امنیتی خود نیز بشوند در حالی که بمباران اتوبوس نیرو‌های اسرائیلی توسط فلسطینیان قدرت اطلاعاتی و امنیتی آنان را نشان داد.
 
امروز رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا با برگزاری رزمایش‌های متعدد، نگاه‌ها را به خود برگرداند و قدرت خود را نشان بدهد که در جنگ احتمالی بعدی بداند که چه باید بکند. حال جالب است که گنبد آهنین آنان نتوانست در برابر موشک‌های گروه مقاومت به‌درستی عمل کند. اسرائیل امروز فهمیده است که نمی‌تواند در برابر نیرو‌های مقاومت ایستادگی کند.
 
۸ عاملی که معادله فلسطین را تغییر داد
 
۱- تمایل و آمادگی ملت فلسطین برای رویارویی و مبارزه در غزه و همبستگی تمام گروه‌های ملت فلسطین در حمایت از مقاومت و پذیرش اینکه مقاومت رهبری مردم را برعهده دارد و تنها نماینده قانونی منافع فلسطینیان است. این موضوع در واقع با مشارکت صد‌ها هزار فلسطینی در تشییع پیکر هفت شهید خان یونس نمایان شد.
 
۲- ساماندهی نیرو‌های سیاسی و تشکیلاتی در اتاق عملیاتی مشترک که به مثابه وزارت دفاع فلسطین بود که تمام سازمان‌های مقاومت را در برداشت تا آنجا که مانند یک سلاح واحد عمل کرد و عامل تعیین‌کننده‌ای در پیروزی بود، بنابراین، کسی که میدان مبارزه را اداره می‌کند، در واقع واجد شرایط رهبری در صحنه‌های سیاسی نیز هست.
 
۳- تصمیم گیری شجاعانه مقاومت در پاسخ قاطع به نفوذ یگان نظامی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس است. این تصمیم گیری شجاعانه بیانگر اراده ملت و عزم راسخ مقاومت برای ورود در میدان درگیری با دشمن صهیونیستی با هر هزینه و نتیجه‌ای است.
 
۴- موشک ضد تانک کورنت که اتوبوس حامل صهیونیست‌ها را به آتش کشید. با این کار آخرین امید صهیونیست‌ها برای پیروزی به آتش کشیده شد. تا جایی‌که پس از شلیک رعب آور موشک‌های مقاومت، ارتش این رژیم به مقامات سیاسی توصیه کرد که از ورود مستقیم در غزه خوداری کنند.
 
این اقدام مقاومت ارتش صهیونیستی را مجبور کرد تا کمیته‌ای برای بررسی و شناخت هدف مقاومت در عملیات تشکیل دهد. به ویژه پس از مشاهده تصاویر و فیلمی (اشاره به فیلم پخش شده از سوی جنبش جهاد اسلامی در عملیات ضد صهیونیستی که شبکه المیادین آن را پخش کرد) که صهیونیست‌ها تمایل داشتند آن را پنهان کنند.
 
۵- موشک مقاومت که به شهر (صهیونیست‌نشین) عسقلان شلیک شد و ساختمان سه طبقه در این شهر را ویران کرد، صهیونیست‌ها از دقت اصابت و قدرت ویرانگری موشک‌های مقامت غافلگیر شدند.
 
۶- ناکارآمدی (سامانه) گنبد آهنین، به طوری که مقاومت توانایی چشمگیر و خیره کننده خود را در مختل کردن این صنعت اسرائیلی را که در زمینه نظامی به آن افتخار می‌کرد، ثابت کرد، با این عمل، مقاومت خلاقیت بی نظیر خود را به جهانیان نشان داد. رژیم اشغالگر صهیونیستی اعتراف کرد که سامانه گنبد آهنین تنها توانست ۱۰۰ موشک از مجموع ۴۶۰ موشک را در کمتر از ۲۴ ساعت رهگیری کند.
 
۷- پنهان بودن اهداف نظامی مقاومت، فرماندهان نظامی صهیونیست، بانک اهدافی را که بتوانند به مقاومت و ملت فلسطین ضربه زنند، در اختیار نداشتند به همین سبب بمباران شبکه ماهواره‌ای الاقصی در غزه دلیل آشکار بر ناتوانی و عجز دشمن بود و بمباران منازل مردم هم پیام تروریستی اسرائیل بود و پیش از آنکه سبب رعب و وحشت فلسطینیان و خستگی مقاومت شود، به اسرائیل ضربه زد و آن را در تنگنا قرار داد.
 
۸- مبالغه نیست اگر بگوییم که اغلب شهروندان فلسطینی در نوار غزه مخالف آتش‌بس و خواهان ادامه رویارویی بودند و آمادگی داشتند تا برای روز‌های طولانی پیامد‌های بمباران را تحمل کنند. شهروندان فلسطینی در غزه به فرزندان خود که با قوی‌ترین رژیم در منطقه مبارزه می‌کنند، آن هم به صورت خود جوش در مسیری بسیار عالی و ارزشمند، افتخار می‌کنند.
 
فرزندانی که آموزش‌های نظامی در چین و ویتنام ندیده‌اند، به خارج از محدوده نوار غزه مسافرت نکردند، دارای درجه‌های نظامی نیستند و حقوق‌های عالی دریافت نمی‌کنند، بلکه اعتقاد به مبارزه در برابر تجاوزگران دارند که بر اعتماد به نفس تاکید می‌کند، آن‌ها به خداوند ایمان دارند که قادر به توسعه توانمندی‌ها و تغییر واقعیت‌ها به نفع ملت ما با وجود محاصره و تحریم‌ها است. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: رسالت
ارسال نظرات