۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۹۲۸۴۲
حجت الاسلام و‌المسلمین رفعتی مطرح کرد؛

لزوم نوآوری رسانه ها متناسب با پیشرفت تکنولوژی+ فیلم

لزوم نوآوری رسانه ها متناسب با پیشرفت تکنولوژی+ فیلم
حجت الاسلام و المسلمین رفعتی با بیان این که رسانه‌ای که دیده نشود، رسانه نیست، گفت: در جنگ رسانه‌ای هر پیام‌رسانی که بروز باشد، پیروز میدان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی، دستیار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در امور رسانه، امروز در درس خارج فقه‌‌رسانه که در حوزه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به تشریح وظایف مشترک میان اصحاب رسانه پرداخت.

حجت الاسلام و‌المسلمین رفعتی بکارگیری خلاقیت، نوآوری و راهکار‌های نوین و تنوع در پیام‌رسانی را از دیگر وظایف مشترک میان اصحاب رسانه برشمرد و اظهار داشت: اقتضای رسانه‌های موفق و فعال به ویژه رسانه‌های دیداری و شنیداری در جهان امروز این است که پیام‌های تکراری نداشته باشند.

وی افزود:‌ تکرار ممل‌آور بوده و موجب فاصله گرفتن جامعه مخاطبین از رسانه می‌شود. از این رو رسانه‌ باید همواره حرف نو و جدیدی داشته باشد و حتی محتواهای تکراری را در قالب‌های متنوع و متغیر در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم پیام‌رسان پیامبراکرم(ص) است. در این پیام‌رسان جریان یکی از انبیاء در چندین آیه مختلف نقل می‌شود اما از آنجایی که این آیات در قالب‌های مختلف به زندگی این نبی می‌پردازد، از دیدگاه مخاطب تکراری و ممل‌آور به نظر نمی‌‌رسد.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نبود نوآوری، خلاقیت و عدم بهره‌گیری از راهکار‌های نوین و متنوع، منجر به تضعیف رسانه و نرسیدن پیام به مخاطبان خواهد شد.

وی با بیان این که استفاده از راهکار‌های نوین و بروز در دو جهت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل تصور است، ابراز داشت: امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار بالا است، به همین علت سخت‌افزار‌هایی که به رسانه مربوط می‌شوند، با سرعت بسیار بالایی ارتقاء پیدا می‌کنند.  

رییس شبکه جهانی ولایت عنوان کرد: با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌ها و تجهیزات قبلی پیام‌رسانی از رده خارج می‌شوند. بنابراین یک پیام‌رسان موفق همواره باید به فکر بروز کردن تجهیزات سخت‌افزاری خود باشد.

وی با تأکید بر این که خلاقیت و نوآوری در نرم‌افزار بسیار مهم‌تر از بروز‌رسانی تجهیزات سخت‌افزاری است، گفت: بدون شک عدم‌ بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و بروز و همچنین عدم خلاقیت و نوآوری در نرم‌افزار پیام‌رسانی منجر به عقب‌ماندگی رسانه‌دینی از رقبای ضد‌دینی خود خواهد شد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که رسانه‌ای که دیده نشود، رسانه نیست،  اظهار داشت: در جنگ رسانه‌ای هر پیام‌رسانی که بتواند از سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های بروز برای جذب مخاطب بهره‌گیری کند، پیروز میدان خواهد شد./878/پ202/ج

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات