۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۸۳۸
نماینده مجلس:

شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند

شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند
نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش از پیش از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: آب‌های ژرف از موضوعات مهم در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 16 میلیارد تومان در خصوص برداشت نقشه‌های آب‌های ژرف استان هزینه شده است، گفت: یکی از مشکلات مهم استان، کمبود منابع آبی است و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بیش از پیش از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود، افزود: نیروهای دانش آموخته و فرهیخته در خراسان جنوبی وجود دارد که این نیروها می‌توانند سهم خود را در اقتصاد جامعه نشان دهند.

امیرحسنخانی با بیان اینکه دام‌های اصلاح شده می‌توانند به اقتصاد روستاها کمک کنند، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در استان باید کشت گلخانه‌ای افزایش یابد.

وی، خواستار ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان‌های فاقد این مراکز در استان شد و ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال میان جوانان دارد.

فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری استان گفت: شهرستان قاین دارای 11 شرکت دانش بنیان فعال است.

فلاحتی با بیان اینکه تاکنون برای 200 نفر از جوانان شهرستان از طریق شرکت‌های دانش بنیان اشتغال فراهم شده است، تصریح کرد: خراسان جنوبی محصولات استراتژیک بسیاری دارد و باید شرکت‌های دانش بنیان را به سمت محصولات استراتژیک شامل زرشک و زعفران هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در قاین با کمبود فضا مواجه هستند، افزود: امیدواریم با اختصاص اعتبار این کمبود فضا را برطرف کنیم./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات