۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۲۸۳۴

احداث مجتمع چند‌منظوره آستان قدس در شهرکرد نیازمند مشارکت خیران است

احداث مجتمع چند‌منظوره آستان قدس در شهرکرد نیازمند مشارکت خیران است
سرپرست آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مجتمع چندمنظوره درمانی، خدماتی، فرهنگی و اداری آستان قدس رضوی در استان نیازمند مشارکت خیران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، بهروز مردانی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تا دو سال گذشته فعالیت‌های آستان قدس رضوی محدود به حرم مطهر امام رضا(ع) بود اما با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به محرومین و مستضعفین فعالیت این مجموعه به خارج از محدوده حرم و به سراسر کشور گسترش یافت.

وی افزود: امداد به محرومین و مستضعفین، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، ارائه کارت‌های هدیه به منظور دستگیری از اقشار نیازمند، اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس، اشتغال‌زایی و ارائه وام‌های اشتغال‌زایی در این راستا، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و فعالیت‌های جهادی از جمله ساخت و ساز در مناطق محروم از خدمات انجام شده توسط آستان قدس رضوی است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌ جهادی در مناطق شناسایی شده هر استان انجام می‌شود که در چهارمحال و بختیاری نیز به منظور ساخت و ساز از زیربنا تا روبنا این فعالیت در روستای شلیل از توابع شهرستان اردل اجرا می‌شود.

مردانی‌نژاد: ایجاد فرصت برای خادمیاری افتخاری امام هشتم(ع) از خدمات ارزنده آستان قدس رضوی است که امکان خدمت به دوستداران این امام همام را در سراسر کشور فراهم می‌کند و علاقمندان می‌توانند با ثبت‌نام الکترونیکی در سایت آستان قدس رضوی و سپس تشکیل پرونده فیزیکی و اختصاص کد خادمیاری پس از گزینش خادم افتخاری شوند.

وی گفت: تاکنون 170 هزار نفر در سراسر کشور به عنوان خادمیار پذیرفته شده‌اند و 3 هزار نفر در سال جاری ثبت‌نام انجام داده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 800 نفر تاییدیه گزینش گرفته و حدود 400 نفر از آن‌ها در حرم مطهر رضوی خدمت کردند.

سرپرست آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کانون‌های تخصصی موضوعی و محله‌ای نیز برای پیشبرد اهداف آستان قدس رضوی در استان‌ها تشکیل شد و در چهارمحال و بختیاری نیز 23 کانون تخصصی موضوعی تشکیل و کارگروه‌های آن‌ها فعال شد که فعالیت‌های عمومی مربوط به آن‌ها را نیز کانون‌های محله‌ای انجام می‌دهند، همچنین کانون‌های قرآن، مداحان و مبلغین به منظور اشاعه امور فرهنگی در استان مشغول هستند.

مردانی‌نژاد در استان با اشاره به اینکه وقف و نذر از محورهای اصلی فعالیت آستان قدس رضوی است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 5 نوبت بسته غذایی گرم در بین محرومان توزیع شده و 300 رأس گوسفند نیز به منظور نذر عقیقه ذبح و توزیع شده است.

وی با اشاره به کمرنگ بودن سنت حسنه وقف در استان ادامه داد: ساخت مجتمع چند منظوره درمانی، خدماتی، فرهنگی و اداری آستان قدس رضوی در استان یکی از اقدامات شاخص این آستان است که نیاز به انجام وقف دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات