۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۲۸۲۹
رییس المصطفی:

اندیشه ولایت فقیه هیچ مرز و جغرافیایی نمی شناسد

اندیشه ولایت فقیه هیچ مرز و جغرافیایی نمی شناسد
رییس جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره)، تجسم اندیشه ولایت فقیه در روزگار ماست که هیچ مرز و جغرافیایی نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در مراسم بزرگ‌داشت «حاج شیخ محمد اوجی»، که در نمازخانه جامعة‌المصطفی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان، به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در مرحوم اوجی، عشق و علاقه به مقام ولایت موج می‌زد و عشق خالصانه ایشان به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) مثال‌زدنی بود.

رئیس جامعه‌المصطفی با بیان این که دشمنان انقلاب به صورت رسمی با صدای بلند فریاد زده‌اند که نمی‌گذارند انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن بگیرد، خاطرنشان کرد: این آرزو را همچون آرزوی بزرگان پیشین خود به گور خواهند برد و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه و عظمت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با تأکید بر این که پایان تاریخ، از آنِ مصلحان و صالحان است، خاطرنشان کرد: پیروزی نهایی، از آنِ جبهه حق است. این آموزه مهم اسلامی، روح امید را در همه مؤمنان ریشه تاریخ زنده نگه می‌دارد و موجب می‌شود در مشکلات و سختی‌ها ناامید نشوند.

وی با بیان این که در معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، پیروزی مکتب حق از تلألو ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: در انتظار ظهور حکومت حقی هستیم که جهان را پر از عدل و داد می‌کند و همه انسان‌ها در سایه این حکومت عادل با کمال آرامش و عدالت زندگی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی افزود: در مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) دوره گذار و عبور مسلمانان از مسیرهایی پیش‌بینی شده است که باید طی کنند.

وی ادامه داد: آموزه مهمی، که دوره گذار و رسیدن مؤمنان را به جامعه موعود وعده می‌دهد، ولایت فقیه است و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نیز زمام جامعه را تا رسیدن به آن جامعه موعود به ولی فقیه سپرده است.

رئیس جامعه‌المصطفی با بیان این که این آموزه قرن‌ها در کتب اسلامی مطرح بوده است، ابراز داشت: کسی که این آموزه را محقق و اجرایی نمود، امام خمینی(ره) بودند که با انقلاب اسلامی آموزه ولایت فقیه را به جهانیان نشان دادند و به منصه ظهور رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره)، تجسم اندیشه ولایت فقیه در روزگار ماست که هیچ مرز و جغرافیایی نمی‌شناسد و فراتر از همه مرزهای خاکی و جغرافیایی، به تمام آزادگان و مظلومان جهان تعلق دارد.

وی با بیان این که با همه ناملایماتی که در حق انقلاب اسلامی در جهان صورت می‌گیرد، این گفتمان در حال نورافشانی در تمام عالم است، خاطرنشان کرد: علی رغم همه دشمنی‌ها و عداوت‌هایی که نسبت به انقلاب در این این چهار دهه صورت گرفته، روز به روز بر عظمت و شوکت آن افزوده شده و این انقلاب دست‌آوردهای بزرگی به بشریت معرفی نموده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی به برخی از نمونه‌های عینی موفقیت‌های انقلاب اسلامی اشاره نمود و یادآور شد: بیداری جان‌ها و قلب‌های انسان‌های آزادی‌خواه در عالم، بزرگ‌ترین دست‌آورد انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با تمام توان به دنبال کوچک شمردن دست‌آوردهای انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشت: برای برشمردن دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ساعت‌ها می‌توان سخنرانی نمود که در این مجال تنها به نمونه‌هایی از آن اشاره خواهد شد.

رئیس جامعه‌المصطفی افزود: پیش از انقلاب با توجه به پایین بودن رتبه علمی، ایران در هیچ رده‌بندی جهانی حضور نداشت؛ پساز انقلاب اسلامی و به ویژه پس از پایان دفاع مقدس، مسیر پیشرفت علمی ایران هموارتر شد، به گونه‌ای که ایران در سال 2002م به رتبه 42 دست یافت و در سال 2012م یعنی پس از ده سال موفق شد رتبه شانزدهم علمی جهان را از آنِ خود کند.

وی یادآور شد: یکی از اندیشمندان مصری تأکید می‌کند: چهل سال پیش پیمان کمپ دیوید، مصر را از جبهه مقاومت خارج کرد و به اردوگاه غرب سوق داد و در همین زمان ایران نیز از اردوگاه غرب خارج شد و جبهه مقاومت را تقویت نمود که پس از این مدت، رتبه علمی این دو کشور، گویای موفقیت‌های چشم‌گیر ایران اسلامی است.

رئیس جامعه‌المصطفی به گستره جمعیتی دانشجویان و دوره‌های تکمیلی و جهش علمی و دانشی ایران در چهل سال گذشته اشاره و تصریح کرد: همه به یاد داریم که پیش از انقلاب اسلامی، حتی برای پزشک عمومی نیز دستمان به سوی کشورهای همسایه دراز بود؛ امروز در جمهوری اسلامی ایران، پیشرفته‌ترین جراحی‌ها و امور پزشکی آموزش داده می‌شود و حتی خدمات فوق تخصصی نیز به مراجعه‌کنندگان خارجی ارائه می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تصریح کرد: شاخص امید به زندگی، یکی دیگر از بسترهایی است که پس از انقلاب اسلامی ارتقای چشم‌گیری در آن داشته‌ایم؛ براساس آمارهای بین‌المللی، میانگین و معدل عمر ایرانیان پیش از انقلاب اسلامی 57 سال بود که هم‌اکنون به 76 سال رسیده است.

وی با بیان این که در بسیاری از شاخص‌های شهرسازی و مدیریت شهری به جهش‌های چشم‌گیری دست یافته‌ایم، اذعان داشت: این پیشرفت‌ها در طوفان و کوران حوادث و دشمنی‌هایی اتفاق افتاده است که از همه سو انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرد.

رئیس جامعة‌المصطفی خاطرنشان کرد: دست‌آورد بزرگ انقلاب اسلامی فراتر از همه این پیشرفت‌ها، تربیت انسان‌های معتقدی مانند مرحوم اوجی است که جریان بزرگ معرفتی در دنیا ایجاد نموده‌اند.

وی، در ادامه، به فرازهایی از قرآن کریم اشاره نمود و با بیان این که پیروزی از آن ادامه‌دهندگان مسیر حق است، ابراز داشت: همه رفتنی هستیم و سعادتمند کسانی هستند که با دستان پر و کارنامه‌ای موفق این جهان را ترک و به لقاء‌اللّه برسند و در محضر پروردگار و اولیای الهی روسفید باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی افزود: مرحوم اوجی به خوبی مسیر سعادت را در پیش گرفت و مؤمنانه به عهد و پیمانی که با خداوند متعال داشت، عمل نمود؛ وظیفه ما استمرار این مسیر و طریق و زنده نگه داشتن این پرچم در جهان است. همه وظیفه داریم با اتحاد و همدلی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) گام‌های مستحکم‌تری برداریم.

«حجت‌الاسلام رجایی» نیز در ابتدای این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم اوجی، به روایتی از اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) اشاره و تصریح کرد: علم عالِم عامِل، که به دیگران سود رساند، بسیار والاتر از عبادت هفتصد عابد است.

وی با بیان این که افراد زیادی از دانش حاج محمد اوجی بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: عمل عالمانه به معارف دینی، تحولات معرفتی در سرزمین‌هایی به وجود آورد که ایشان فعالیت می‌کردند.

حجت‌الاسلام رجایی فعالیت گسترده بین توده مردم و ارتقای سطح اثربخشی فعالیت‌های دینی را از شاخصه‌های مهم مرحوم اوجی عنوان کرد و ابراز داشت: جامعه‌المصطفی به منظور پی‌گیری فعالیت‌های آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت، همکاری فعالی با مؤسسات و مراکز این مرحوم رقم زده بود.

وی آموزش معارف دینی، اخلاقی، قرآنی و زبان فارسی را از مهم‌ترین محورهای آموزشی جامعه‌المصطفی برشمرد و ابراز داشت: امیدوارم دوستان، همکاران و اطرافیان ایشان بتوانند اهداف بلندی را که مرحوم اوجی در فعالیت‌های قرآنی دنبال می‌کرد، ادامه داده، در مسیر ارتقای معارف ناب الهی به دست‌آوردهای بلندی دست یابیم.

حجت‌الاسلام رجایی، در پایان، بر عشق و علاقه ویژه مرحوم اوجی به اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) تأکید کرد./924/د103/ج

ارسال نظرات