۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۸۱۶
ستاری:

با کمک به جوانان در اقتصاد تغییر ایجاد کنیم

با کمک به جوانان در اقتصاد تغییر ایجاد کنیم
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: باید با کمک به جوانان در اقتصاد خود تغییر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور شب گذشته در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد 33 میلیون نفر جوان و 4 میلیون و 500 هزار نفر دانشجو در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهتر است دروس دانشگاهی در کشور بومی باشد، گفت: اقتصاد دانش بنیان در هر جامعه‌ای به معنای استفاده کردن از اعتماد به نفس انسان‌ها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه در هیچ دولتی به اندازه این دولت در حوزه آموزش کشور هزینه نکرده‌ایم، افزود: انسان با دشواری و سختی به جایگاهی می‌رسد و بدون زحمت و سختی به هیچ جایی نمی‌رسد.

ستاری تصریح کرد: بسیاری از مشکلات با پول درست می‌شود و حتی دانش را نیز می‌توان با پول خرید اما هیچ بچه پولداری تنها به واسطه پول خود کارآفرین موفق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای داشتن اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنعت در جامعه باید ایده و طرح داشته باشیم، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان نیاز به یک محیط و اکوسیستم دارند و باید در حوزه دانش بنیان به جوانان کمک کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه باید با کمک به جوانان در اقتصاد خود تغییر ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: صادرات و گردش مالی زعفران در جهان بیش از 9 میلیارد دلار است اما جمهوری اسلامی ایران علی رغم اینکه 95 درصد زعفران دنیا را تولید می‌کند تنها حدود 500 میلیون دلار گردش مالی دارد.

ستاری اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های دانشجوخیز است و باید دانشجویان و دانشگاهیان به دنبال برطرف کردن مشکلات استان باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان نباید تنها به دولت تکیه کنند و باید سرمایه بخش خصوصی نیز در پژوهش وارد شود، افزود: کسی حق بستن درب شرکت‌های دانش بنیان را ندارد و باید یک محیط کارآفرینی در استان حاکم شود./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات