۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۲۷۷۰
سردار سلامی:

دوران دفاع مقدس سازنده انقلاب اسلامی بود

دوران دفاع مقدس سازنده انقلاب اسلامی بود
مراسم رونمایی از کتاب‌های «حقیقت درخشان» و «منشور هدایت» با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب منشور هدایت و حقیقت درخشان که مجموعه ای از بیانات مقام معظم رهبری در توصیف نقش حضور سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس است عصر امروز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد و طی این مراسم سردار نائینی رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات کربلای 4 و 5، گفت: اصلی ترین سرمایه مرکز اسناد دفاع مقدس مجموعه رهنمودهای رهبری در حوزه دفاع مقدس و سخنان عالمانه و دقیق ایشان  است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، مرکز جمع آوری متون و ادبیات جنگ

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرکز ما با رویکرد پژوهشی به جمع آوری اسناد دفاع مقدس و ادبیات جنگ می پردازد و آثار متعددی را برای تالیف پیش بینی کرده که یکی از آنها است که امروز رونمایی می شود.

سردار نائینی فرآیند تولید این کتب ارزشمند را دوره ای سه ساله خاطرنشان کرد و گفت: فرآیند تولید حقیقت درخشان و منشور هدایت در دوره سه ساله انجام شد که در نتیجه آن ناظر ثمر بخش بودن آن برای کسانی که رغبت به مطالعه در حوزه انقلاب اسلامی و ادبیات و تاریخ جنگ را دارند هستیم.

انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی معجزه است

در ادامه سردار سه ‌دهی رییس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح نیز در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر معجزه بودن انقلاب اسلامی در دهه 50 و دفاع مقدس معجزه دهه 60 آن را در منطقه و جهان بی نظیر تلقی کرد و گفت: با توجه به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی روز به روز ظرفیت و تسلیحات و تجهیزات دشمن اضافه می‌ شد اما باز نیز نبرد ایمان و طاغوت همیشه به نفع ایمان تمام می شد و پیروزی مطلق متعلق به مردم و انقلاب شد.

کتاب حقیقت درخشان و منشور هدایت به خوبی به جریان سازی معرفت شناسی می پردازد.

در ادامه این مراسم آیین رونمایی از دو اثر جاوید در حوزه تالیفی ادبیات جنگ برگزار شد که سردار سلامی در توصیف این دو اثرماندگار گفت: این دو اثر ضمن تبیین نقش اساسی سپاه و بسیج مردمی به خوبی توانسته است به معارف دفاع مقدس و تبدیل این معارف به جریان سیالی از معرفت شناسی دینی بپردازد.

وی در نهایت خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس برای ملت ایران هویت و شخصیتی جدید ساخت و اهداف سازماندهی شده ای را برای مدیریت راهبردی آن قرار داد و جالب است مقام معظم رهبری کتب حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تغریظ نوشته است.

گفتنی است در پایان مراسم از پژوهشگرانی که به تالیف این اثر اهتمام داشتند و دست اندرکاران اجرای این مراسم تقدیر به عمل آمد./811/پ202/ب1

ارسال نظرات