۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۲۶۶۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تا پرچم ۹ دی بالا است، انقلاب بیمه است

تا پرچم ۹ دی بالا است، انقلاب بیمه است
صفار هرندی با بیان اینکه تا پرچم ۹ دی بالا است، انقلاب بیمه است، گفت: اگر این پرچم و علامت پایین بیاید؛ ارزش‌های اسلامی محو و لگدمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) باقرآباد قرچک با بیان اینکه در گذشته دی ماه را با روز ۱۷ دی ۱۳۱۴ می‌شناختند، گفت: در این روز فرمان اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی داده شد، اما مردم این روز را با قیام ۱۹ دی در سال ۱۳۵۶ از یاد بردند و در سال ۱۳۸۸ روز ۹ دی هم به آن اضافه شد و فاصله این دو روز به دهه بصیرت معروف شد.

وی با اظهار اینکه عده‌ای امروز در تلاشند تا روز ۱۷ دی را پر رنگ‌تر جلوه دهند تا ۱۹ دی از یاد‌ها رود، افزود: امروز برای تجلیل و یا مراسم ختم دور هم جمع نشده ایم، با اینکه نگاه ما به آینده است، اما نباید گذشته را هم از یاد برد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تا پرچم ۹ دی بالا است، انقلاب بیمه است، ابراز کرد: اگر این پرچم و علامت پایین بیاید؛ ارزش‌ها محو و لگدمال می‌شود، ارزش‌های طاغوتی، حق کشی‌ها و بی عدالتی‌ها رو می‌آیند و ضدیت با اشرافی گری و ذی ساده مردم تخریب می‌شود.

وی با یادآوری اینکه اینگونه مراسم‌ها تنها برای بزرگداشت یک روز نیست، گفت: موضوع اینست که با حفظ این علامت‌ها راه را پیدا می‌کنیم، اگر علامتی نباشد آنگاه آن‌ها که دزدانه پرچم حسین را آتش می‌زدند روزی مسؤول می‌شوند و خودشان مستقیماً عامل تباهی می‌شوند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: سال ۸۹ عده‌ای می‌خواستند ۲۲ بهمن را محو کنند، می‌گفتند بیایید و ۲۵ بهمن را در راستای بیداری اسلامی راهپیمایی کنیم، اما وقتی که دم خروس آن‌ها (حیله شبیه کردن ایران به سوریه) بیرون زد؛ نظام به درستی در برابر خواسته آنان ایستادگی کرد و اجازه این کار را به آنان نداد.

اگر جلوی داعش در سوریه گرفته نمی‌شد، نوبت بعدی ایران بود
وی با اظهار اینکه امروز لیبی و سومالی فاقد یک حاکم قانونی در رأس کشور هستد، افزود: مردم نخواهند گذاشت ایران، لیبی و سوریه شود.

صفار هرندی با اشاره به حزب الله لبنان به عنوان اولین کسانی که به سوریه رفتند و به حکومت قانونی آنجا کمک کردند، عنوان کرد: مدافعان حرم می‌دانستند که اگر جلوی گستاخی‌ها در مبدأ (سوریه) گرفته نشود، نوبت بعدی به عراق و ایران خواهد رسید، علم مدافعان حرم برای دفاع از وطن و حرم بالا رفت، اما اکنون عده‌ای در حال تعویض این علم هستند که بگویند این کار آنان دفاع از وطن نبود بلکه دفاع از دولت بشار اسد بود، اما باید به یاد آورد که تنها در روز اربعین ۲ میلیون نفر زائر ایرانی در عراق حضور پیدا می‌کنند که امنیت آنان بسیار برای ما حائز اهمیت است، امروز پیوند ما با عراق، یک پیوند اعتقادی و عاطفی است، نمی‌توان ارتباط با کربلا را قطع کرد چرا که با آمدن نام حسین (ع) چهره شهر‌ها عوض می‌شود.

دشمن درصدد تغییر مکتب عاشورایی است
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از حجاج که چند مرتبه به حج رفته اند می‌گویند که هر بار که مجدد به مکه می‌آییم می‌بینیم که بسیاری از علامت‌ها و نام‌ها جا به جا شده اند که این سیاست تغییر علامت‌ها، آگاهانه از سوی رژیم سعودی انجام می‌شود، این در حالی است که اماکنی که نام ابوسفیان و ابوجهل (دشمن پیامبر) را دارند تاکنون بدون تغییر مانده اند که این رفتار آن‌ها فقط یک کار ظاهری نیست بلکه تغییر سنن و سبک زندگی‌های اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اذعان به اینکه دشمن از تجمعات مذهبی ما ضربه خورده است، تصریح کرد: یک روز دشمن با بهانه اینکه "ایران شده است ملت گریه" درصدد تغییر مکتب عاشورایی بود، روزی هم کلمه مستضعف را که یک واژه مهم قرآنی بود را به واژه "قشر آسیب پذیر" تغییر دادند تا نشانه‌ها گم شوند.

ارزش واقعی ریال امروز حاصل القائات دشمن است
وی با اشاره به اعتراف دشمن مبنی بر اینکه اقتصاد کلان ما یک اقتصاد محکمی است، گفت: امروز در رده بندی اقتصاد‌های برتر جهان از حدود ۲۰۰ کشور ما در بین ۱۵ کشور اول هستیم، این ریالی که امروز می‌بینیم ارزش واقعی پول ما نیست بلکه حاصل القائات دشمن است، وقتی که آدم سالمی را بر رأس بانک مرکزی بگذاریم به راحتی می‌توان دلار ۲۰ هزار تومانی را به ۱۰ هزار تومان و حتی کمتر رساند.

این روزنامه نگار با انتقاد از عده‌ای که خود را طلبکار نظام می‌دانند، خواهان برگشت به ارزش‌های مبدأ انقلاب شد و تذکر داد: با پشت میزنشینی، کاری پیش نمی‌رود، گاهی وقتی مردم برای دادن پول هم به بانک می‌روند، مسؤولان با موضع قدرت با ایشان رفتار کرده و عزتشان را لگدمال می‌کنند.

وی با بیان خاطراتی از طول ۲ سال شاگردی شهید رجایی در دوران مدرسه، اظهار کرد: یکبار به رئیس جمهور دولت نهم و دهم گفتم از تو به عنوان فردی شبیه به شهید رجایی یاد می‌کنند در صورتی که برخی از رفتار شما بر خلاف سیره آن بزرگوار است، رجایی خط امام را می‌رفت، اما گاهاً شما به فرمان رهبری پشت می‌کنید، باید دانست که انحراف یعنی اینکه منشأ اقتدارمان را فراموش کنیم.

صفار هرندی در پایان ایران اسلامی را سرزمین علامت‌ها خواند و افزود: علامت‌های ما محکم و ریشه در اعتقادات ۱۴۰۰ ساله اسلام و اهل بیت دارد، دشمن اگر بخواهد علامت‌های ما را بزند؛ با پاسخ قاطع مردم روبرو خواهد شد./۸۰۴/پ210/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات