۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۹۲۶۵۵
تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی:

دشمن به دنبال بی بند و بار کردن جوانان است

دشمن به دنبال بی بند و بار کردن جوانان است
تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی گفت: تمام تلاش دشمن بی هدف کردن، به پوچی کشاندن و بی بند و بار کردن جوانان ما است.
آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دلیل پافشاری رضاخان پهلوی به بی حجابی و ترویج بی حجابی و بی عفتی از سوی غرب، گفت: رضاخان از سوی بیگانگان ماموریت داشت که اسلام را از بین ببرد و احکام آن را پامال کند، هدف او در واقع اسلام ستیزی بود.

وی افزود: پسر او محمدرضا می‌گفت من می‌خواهم این مملکت را به دروازه تمدن اروپا برسانم به همین علت همواره در تلاش بودند و بانوان را وادار می‌کردند حجاب خود را بردارند، با عزاداری‌ها و ردحانیت در مخالفت بودند و عمامه از سر علما برمی‌داشتند‌.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی در ادامه بیان داشت: امروز نیز غرب در تلاش است تا زنان را به سوی بی حجابی و شل حجابی بکشاند و بر اساس ماهیت دشمنی و عنادورزی خود می‌خواهد عقاید و آرمان‌های ما را نابود کند.

وی در ادامه افزود: مساله حجاب یکی از مسائلی است که در شریعت اسلام و کتاب آسمانی مسلمانان مورد توجه و عنایت خاص پروردگار عالم قرار گرفته است؛ اسلام حجاب را بر زنان واجب کرده است و دشمن به علت اینکه از اساس با دین اسلام و دستورات آن مخالف است همواره با نظام ما در جنگ است تا بتواند با از میان برداشتن اسلام و نظام اسلامی عقاید و نقشه های خود را در جامعه ما پیاده کند.

آیت الله جلالی خمینی اظهار داشت: امروز دشمن می‌داند به واسطه بی حجاب کردن زنان و لااُبالی‌گری و بی غیرت کردن مردان می تواند به اهداف خود برسد زیرا جوان لااُبالی فهمی از دفاع از ناموس، کشور و حیثیت خود ندارد؛ تمام تلاش دشمن بی هدف کردن، به پوچی کشاندن و بی بند و بار کردن جوانان ماست.

وی درباره نقش حجاب در سلامت فرد و جامعه بیان داشت: انسان عاقل جواهر را می‌پوشاند و آن را در انظار عمومی قرار نمی‌دهد؛ زن در واقع حیثیت و ناموس مرد است؛ اگر زن آلوده شود بی بند و باری و فساد جامعه را فرامی‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظر اسلام این است که اگر زن شان و شخصیت خود را که حجاب اوست حفظ کند؛ زن در حجاب مورد تعرض و اهانت قرار نمی‌گیرد و به او با نگاه کالای جنسی برخورد نمی‌شود./۹۶۹/ت302/ب1
ارسال نظرات