۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۹۲۶۲۲
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام:

عاق والدین روی تعالی و نیک بختی را نخواهد دید

عاق والدین روی تعالی و نیک بختی را نخواهد دید
حجت الاسلام اسکندری گفت: فرزندی که مورد عاق والدین قرار می‌گیرد هیچ‌گاه روی خوشبختی، تعالی و نیک‌بختی را نخواهد دید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، درباره دعای مکارم الاخلاق، گفت: دعای مکارم الاخلاق درس زندگی، سبک زندگی اسلامی و منشور اخلاق است.

وی افزود: این دعای شریف بسیار جامع بوده و اطلسی است که دربرگیرنده ابعاد مختلف شخصیت و زندگی انسان است؛ دعای ۲۴ صحیفه سجادیه نیز دعا برای پدر و مادر است؛ جوانان در یک سنی، خوی پرخاشگری و تمرّد دارند و این دعا می‌تواند به آرامش آن‌ها کمک کند تا حرفی به والدین خود نزنند که پس از آن احساس پشیمانی و خسران نکنند.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام ابراز داشت: پدر، مادر و استاد کلید‌های موفقیت انسان هستند؛ برخی جوانان متاسفانه با ناسازگاری و ناملایمتی از پدر و مادر خود به نوعی زورگیری می‌کنند و سبب نارضایتی و عاق والدین در حق خود می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: فرزندی که مورد عاق والدین قرار می‌گیرد هیچ‌گاه روی خوشبختی، تعالی و نیک‌بختی را نخواهد دید؛ صحیفه سجادیه و دعای مکارم الاخلاق رساله کامل اخلاق هستند که اگر انسان به آن‌ها عمل کند به فلاح و رستگاری می‌رسد.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: فرصت توفیقات را از دست ندهیم و به تادیب، تربیت و خودسازی بپردازیم، عادات زشت را از خود دور و عادات خوب را تمرین کنیم تا عادات بد را از بین ببریم و در نهضت جهانی حضرت ولی عصر (عج) موثر و مفید باشیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در ادامه اظهار داشت:معنویت، تقوا، مهربانی، آرامش، صبر و حلم لازمه تهذیب نفس هستند؛ در مسائل اخلاقی و تربیتی خودمان را ادب کنیم، حساس باشیم و سخت بگیریم و مراقب فکر، چشم، زبان و عمل خود باشیم. /۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات