۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۹۲۶۰۹
یادداشت؛

چوب حراج آل سعود به آرمان‌ فلسطین

چوب حراج آل سعود به آرمان‌ فلسطین
آل سعود با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به راه انداختن جنگ مذهبی به دنبال چوب حراج زدن به آرمان فلسطین و باقی ماندن در قدرت است.

خبرگزاری رسا ـ گروه بین‌الملل: در قرآن کریم آیات متعددی پیرامون وضعیت امروز امت اسلامی وجود دارد. در این آیات وضعیت منافقین که خود را منسوب به اسلام دانسته و گاه اطراف پیامبر اکرم(ص) نیز حضور داشتند، به خوبی تشریح شده است؛ منافقینی که گاه خود را تا سر حد اصحاب سلف نبی مکرم اسلام(ص) به شمار می‌آوردند.

با ظهور فضای نفاق در جامعه اسلامی، آیات متعدد الهی نازل شد تا نفاق افراد به ظاهر منتسب به اسلام را آشکار و نقش تخریبی آنان در دولت و حکومت اسلامی زمان رسول الله(ص) را به همگان گوشزد کند.

امروز هنگامی که در سیاست‌ها و موضع‌ گیری‌های برخی کشورهای عربی پیرامون مسائل اساسی امت اسلامی به ویژه مسأله فلسطین تامل می‌کنیم، به وضوح به نقش خائنانه حاکمان این کشورها در تضییع حقوق امت اسلامی پی می‌بریم.

حاکمان عربی همسو با استکبار که با همدستی رژیم صهیونیستی اقدام به فتنه انگیزی، تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف‌ها و جنگ‌های قومیتی و مذهبی می‌کنند، مصداق امروزی آیات نازل شده در حق منافقان هستند زیرا حاکمان امروز نیز همچون اجداد سابق خود در همان مسیر گام برداشته و همان سیاست‌ها را در پیش گرفته‌اند.

جنگ مذهبی و عادی سازی رابطه با اسرائیل
کشورهای مرتجع عربی مانند عربستان سعودی با همراهی رژیم صهیونیستی و با هدف تأمین منافع استکبار جهانی، در میان امت اسلامی اختلاف و تفرقه ایجاد می‌کنند. فصل مشترک عربستان سعودی و اسرائیل را باید در کاربست اسراتژی «جنگ‌های مذهبی و قومیتی» در میان کشورهای اسلامی دانست که حوادث عراق، سوریه و یمن خود بزرگترین شاهد بر این امر است.

تبعیض نژادی و مذهبی آسیب بزرگی است که دامن امت اسلامی را گرفته است. آل‌سعود که مدت‌ها در آرزوی حکمرانی بر کشورهای اسلامی از طریق تقسیم و ایجاد جنگ داخلی است، این روزها با شکست در عراق و سوریه بیش از پیش روابط خود با اسرائیل را تقویت کرده است.

تمایل عربستان به عادی سازی روابط با اسرائیل نشان از ناآرامی‌های داخلی این کشور دارد. عربستان سعودی آنگونه که به نظر می‌رسد، کشوری آرام و یکپارچه نیست بلکه چه در سطح حاکمیت دچار انشقاق و اختلافات داخلی است و هم در سطح جامعه با مخالفت گروه‌ها و اقلیّت‌های مذهبی به ویژه شیعیان این کشور روبه رو است.

سرکوب شدید مخالفان مذهبی، هجوم‌های پیاپی به منطقه شیعه نشین عوامیه، بازداشت، شکنجه و اعدام روحانیان شیعی به ویژه اعدام آیت الله النمر سبب شده تا انسجام داخلی عربستان به شدت آسیب دیده و هر روز شاهد اعتراضات گسترده مردم و اقلیت‌های دینی باشیم. طبیعی است که با افزایش اعتراض‌ها عربستان سعودی به سرکوب بیشتر مبادرت ورزیده و با استمرار این دور باطل از سوی حاکمیت، جایگاه حکومت آل‌سعود در میان مردم متزلزل شود.

تبعیض مذهبی و سرکوب اقلیت‌های دینی نه تنها مسأله عربستان سعودی که بحران معظم کشورهای عربی مانند بحرین و امارات است. حاکمان عربی به ظاهر مدعی اسلام بوده اما در باطن هیچ اعتقادی به مقدسات اسلامی ندارند و تنها دغدغه آل سعود و آل خلیفه باقی ماندن در قدرت است حتی اگر این امر به قربانی کردن مقدسات و عبور از خطوط قرمز اسلامی منتهی شود.

خیانت حکام عربی به آرمان‌ فلسطین
شهوت قدرت طلبی، ریاست و حکمرانی بر امت اسلامی سبب شده تا عربستان، امارات، بحرین، مصر و به تازگی عمان با وقاحت تمام برای باقی ماندن در رأس قدرت، با رژیم جعلی اسرائیل پیرامون فلسطین، قبله اول مسلمانان به مذاکره روی آورده و ملت مظلوم فلسطین را قربانی زیاده‌خواهی خود کنند.

استمرار جنگ‌های مذهبی، سرکوب اقلیت‌های دینی، استفاده از سیاست تبعیض قومیتی و نژادی، همسویی و همراهی حکام عربی با رژیم جعلی اسرائیل در جامه عمل پوشاندن به طرح معامله قرن به بهای باقی ماندن در قدرت و تکیه بر عریکه پادشاهی، خواب آشفته‌ای است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

بی‌شک حاکمان عربی در تشدید جنگ‌های مذهبی عقب نشینی نخواهند کرد و تا زمانی که امت اسلامی به درستی آگاه نشود که دشمن حقیقی جهان اسلام رژیم صهیونیستی است و هرگونه ارتباط یا عادی سازی روابط با این رژیم غاصب، تنها به ضرر جهان اسلام تمام خواهد شد، این اختلاف‌ها و دعواهای مذهبی پایان نخواهد پذیرفت.

اسرائیل شیطان بزرگ منطقه و آل‌سعود دشمن اصلی جهان اسلام است. نخبگان دینی و سیاسی وظیفه دارند با آگاهی بخشی به امت اسلامی مانع از نفوذ اسرائیل در جهان اسلام شوند. امت اسلامی باید بداند که اسرائیل دوست و همراه آنان نیست بلکه دشمنی کینه‌توز، بدذات و بدخو است که به دنبال افزایش نفوذ و قدرت خود در منطقه است و هیچ پایبندی به تعهدات خود ندارد تنها با آگاهی بخشی است که می‌توان به آینده امت اسلامی امیداوار بود./981/ب951/ر

ارسال نظرات