۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۹۲۵۵۲
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه مطرح کرد؛

حضور 40 هزار طلبه رزمی تبلیغی در دفاع مقدس + فیلم

حضور 40 هزار طلبه رزمی تبلیغی در دفاع مقدس + فیلم
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه گفت: شاهد حضور 40 هزار طلبه رزمی ـ تبلیغی در جبهه های دفاع مقدس بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در نشست شنبه های انقلاب با موضوع «بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به خدمات سیاسی روحانیت، اظهار داشت: تأسیس نظام جمهوری اسلامی از خدمات سیاسی روحانیت و حوزه های علمیه است.

وی گفت: تنها کشوری که موفق شد تا حکومت جمهوری اسلامی در آن تحقق پیدا کند، ایران بود و این به برکت امام راحل و مراجع تقلید و روحانیت بود که این الگوی نظام اسلامی در عصر جدید را با مدلی جدید به نام جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری دینی عرضه کرد و در حال گسترش است و کشورهای دیگر از آن الگو می گیرند و روی خواهد رسید که این الگو عملا مورد قبول اکثر ملل مسلمان عالم قرار خواهد گرفت.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: برای اینکه در انقلاب اسلامی انحراف ایجاد نشود، امام راحل ولایت فقیه و شورای نگهبان را به عنوان دو ضامن اجرا برای حفظ اسلامیت و انقلابیت گذاشتند.

وی افزود: تأسیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و ده ها مرکز فقهی برای قانون گذاری در کشور از دیگر اقدامات بعد از انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به حضور روحانیت در صحنه های اجرایی کشور اظهار داشت: امروز حدود 4 هزار قاضی روحانی در سطح کشور مشغول حل معضلات و اختلافات مردم هستند. همچنین در وزارتخانه ها، نیروهای مسلح و آموزش و پرورش نیز حضور دارند.

حضور 40 هزار طلبه رزمی تبلیغی در جبهه های دفاع مقدس

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز با تفاهم نامه ای که مدیر حوزه های علمیه با وزیر آموزش و پرورش امضا کردند، قرار شد در جاهایی که ظرفیت حضور روحانیت وجود دارد، آن ها حضور پیدا کنند و امروز در بسیاری از مدارس کشور روحانیت حضور دارد.

وی با اشاره به واگذاری تربیت دینی برخی مدارس به حوزه های علمیه افزود: امروز حدود 2 هزار مدرسه آموزش و پرورش از مدارس طرح امین هستند که در آن یک روحانی مسؤلیت تربیت دانش آموزان را بر عهده گرفته است و این حضور نتیجه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که 18 انجمن علمی در حوزه علمیه در 18 رشته علمی شکل گرفته است، اظهار داشت: امروزه در حوزه، انجمن طلاب پزشک، اقتصاددان، علوم سیاسی را داریم، یعنی هم دکترای علوم سیاسی از دانشگاه دارند و هم دارای مدرک فارغ التحصیلی از حوزه علمیه قم دارند.

وی با بیان این که اگر حوزه های علمیه نبودند معلوم نبود که اسلامیت انقلاب اسلامی تا چه حد پیش می رفت، گفت: روحانیت نه تنها در بخش ارشادی و تبلیغی وارد میدان جنگ شد، در بخش رزمی نیز وارد شد و شاهد حضور 40 هزار طلبه رزمی ـ تبلیغی در جبهه های دفاع مقدس بودیم و شهدای روحانی 10 برابر شهدای دیگر طبقات جامعه با رصد جمعیتی شان بودند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: در بین رزمندگان طلابی که به شهادت رسیدند، 43 امام جمعه شهید، 26 نماینده مجلس روحانی، 72 طلبه غواص شهید، 143 فرمانده طلبه، 124 آرپی جی زن، و 33 روحانی شیمیایی و هزاران جانباز و آزاده طلبه دوران دفاع مقدس وجود دارد.

وی افزود: طلاب و روحانیون شهید در میان مدافعان حرم هم دیده می شوند و تعدادی از طلاب ما در سوریه به عنوان مدافعان حرم در حال رزم هستند و تاکنون پیکر بیش از 30 روحانی شهید مدافع حرم برگشته است و اگر مدافعان حرم نمی جنگیدند، طبعا قصد آنها این بود که پس از قتل عام مردم سوریه و عراق وارد ایران شوند و مردم ایران را قتل عام کنند./822/پ202/ج

تعداد بازدید : 3

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات