۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۹۲۵۴۶
حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفت وگو با رسا:

عدم توجه مسؤولان به فرهنگ و دین راه را برای جریان های انحرافی باز کرده است

عدم توجه مسؤولان به فرهنگ و دین راه را برای جریان های انحرافی باز کرده است
نماینده مجلس با بیان این که کاهش بودجه فرهنگی حاکی از مبارزه برخی مسؤولان با دستاوردهای نظام است، گفت: بودجه سال 98 متناسب با وضعیت اقتصادی کشور نیست.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مقوله «فرهنگ» گفت: ایشان در سال 93 شعار سال را «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» معین کردند و این بدان معنا است که فرهنگ به اندازه مقوله اقتصاد در مملکت اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان این که با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسأله «فرهنگ» در می یابیم که این مقوله در جامعه مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: کمبود بودجه در عرصه فرهنگ سبب شده است تا جریان های انحرافی همانند عرفان های کاذب جوانان را از مسیر دینداری منحرف کنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به این که گسترش جریان های انحرافی در کشور نتیجه کم توجهی به بودجه فرهنگی است، ابراز داشت: دولت بودجه سال آینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه را 33 درصد کاهش داده، در حالی که این مرکز در طول سالیان متمادی با بودجه ای اندک در مقابل وهابی هایی که در کشورهای مسلمان نشین هزینه های تریلیاردی می کنند، ایستادگی کرده است، آنوقت دولت به جای تقویت این مؤسسه یا مؤسسات فرهنگی دیگری که با انتشار کتب علمی و مذهبی خدمات عظیمی را در زمینه صدور انقلاب به سایر کشورها ارائه داده اند را کاهش داده است.

مؤسسات فرهنگی از سوی برخی افراد به صورت ناجوانمردانه تخریب می شوند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که گاهی مؤسسات فرهنگی از سوی برخی افراد به صورت ناجوانمردانه تخریب می شوند، عنوان کرد: این افراد هنگام فرارسیدن فصل بودجه شروع به تخریب مؤسسات فرهنگی می کنند، در حالی که مشکلات موجود در زمینه فرهنگ حاصل کمبود بودجه فرهنگی است.

وی با اشاره به این که  اگر جریان های انحرافی می توانند برخی جوانان را نسبت به دین، نظام و روحانیت بدبین کنند، نشانگر عدم برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی است، ادامه کرد: انحراف برخی جوانان در فتنه 88 ثمره کوتاهی در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بود و خود این کوتاهی نیز نتیجه کمبود بودجه فرهنگی است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با تأکید بر این که کاهش بودجه های فرهنگی حاکی از مبارزه برخی مسؤولان با نظام و دستاوردهای آن است، خاطرنشان کرد: اگر دستاوردهای علمی و فرهنگی اسلامی خود را نتوانیم به جوانان و نسل های آینده منتقل کنیم، رسالت فرهنگی خود را انجام نداده ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در کشوری که حداقل 98 درصد مردم آن مسلمان هستند باید بودجه های فرهنگی و قرآنی آن بیشتر باشد، زیرا اگر این بودجه ها کاهش پیدا کند انتظارات مردم از جامعه دینی برآورده نخواهد شد، بنابراین باید نگاه ویژه ای نسبت به مسأله بودجه فرهنگی وجود داشته باشد، نه این که عده ای همین بودجه فرهنگی را نیز زیر سؤال ببرند.

بودجه سال 98 متناسب و هماهنگ با وضعیت اقتصادی حاکم در کشور نیست

وی در ادامه با اشاره به این که بودجه سال 98 متناسب و هماهنگ با وضعیت اقتصادی حاکم در کشور نیست، تصریح کرد: با توجه به وضعیت معیشتی مردم، رکود و تورم افسار گسیخته ای که در جامعه وجود دارد، نمی توان گفت بودجه سال 98 متناسب با وضعیت اقتصادی برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب در سال گذشته واردات کالاهایی که مشابه آن ها در ایران تولید می شود را حرام اعلام کرده بودند، اما متأسفانه تراز واردات مثبت بود، بنابراین اگر مافیای واردات به کار خودشان ادامه دهند، تولید داخلی که پیکری نیمه جان دارد، با آسیب های جدی تری مواجه خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که با واردات بی رویه و اوج گیری قاچاق کالا بخش صنعت با اختلال مواجه می شود، گفت: هنگامی که بخش صنعت کشور با دچار مشکل شود، دیگر توان پرداخت مالیات را ندارد، بر این اساس درآمد 150 هزار میلیارد تومانی که دولت قرار است از مالیات بخش صنعت کسب کند قطعاً محقق نخواهد شد، بنابراین باید به بخش تولید و اشتغال توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به رشد آمار بیکاری در کشور و تعدیل نیروهای کارگاه های مختلف ابراز داشت: با این وضعیت نمی توان از کارگاه ها انتظار پرداخت عوارض و مالیات داشت، از این رو اگر مسؤولان با ارائه راهکارهای اساسی در این زمینه چاره اندیشی نکنند، کشور با مشکلات جدی مواجه می شود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در پایان با بیان این که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تلاش می کند بودجه سال 98 با نگاه واقع بینانه برنامه ریزی شود، یادآور شد: نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق باید تلاش کنند تا بودجه سال آینده به واقعیت نزدیک باشد./841/ت301/ق

ارسال نظرات