۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۹۲۵۴۵
معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی:

امروز گفتمان حوزه و انقلاب اسلامی در همه جای دنیا شناخته شده است + فیلم

امروز گفتمان حوزه و انقلاب اسلامی در همه جای دنیا شناخته شده است + فیلم
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: شناخته شدن گفتمان حوزه و انقلاب اسلامی در دنیا به برکت مجاهدت های حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه در نشست شنبه های انقلاب با موضوع «بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت های فرامرزی حوزه های علمیه یعنی گفتمان سازی علمی عالَمی با تأکید بر عناصر مرکزی و اساسی این گفتمان است.

وی با بیان این که امروز گفتمان انقلابی حوزه ای ما در فضای بین المللی گفتمان عقلانی است، گفت: تقریب در فضای بین الادیانی و بین المذاهبی شعار حوزه علمیه در فضای بین الملل بوده و مورد عمل و نظر در عرصه بین الملل است.

بازگویی بین المللی میراث هزار ساله حوزه های علمیه از سوی جامعه المصطفی

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی از نهادهایی که فعالیت های گسترده ای در فضای برون مرزی دارد، جامعه المصطفی العالمیه است که طبعاً آنچه که حوزه های علمیه از میراث هزار ساله دارند، امروز جامعه المصطفی همه آنها را با همان عمق فقاهتی و دانشی که در بین حوزویان وجود دارد را یک بازگویی بین المللی می کند.

وی با اشاره به عضویت جامعه المصطفی در اتحادیه های بین المللی افزود: جامعه المصطفی در مراکز مختلف و اتحادیه های مهم آکادمیک و حوزه ای عضو است، از جمله امروز در اتحادیه دانشگاه های عضو یونسکو، ISESCO، اتحادیه دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه و اتحادیه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، عضویت دارد و تلاش می کند خود را به عنوان کنشگر فعال باقدرت که گفتمان عقلانی، دینی و معتدل را نمایندگی می کند، به صورت خیلی آشکارا از خود به نمایش بگذارد و این گفتمان را نشان دهد.

اهمیت شناخت گفتمان موجود در عرصه بین المللی

حجت الاسلام قنبری اظهار داشت: برای این که بتوانیم در فضای بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم، ابتدا باید گفتمان های موجود را بشناسیم و امروز نهادهای ما پژوهش و شناسایی و رصد می کنند.

وی گفت: در مرحله دوم باید در بین این گفتمان ها یک کنشگر فعال باشیم و امروز هستیم و امروز گفتمان حوزه، انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری در همه جای دنیا شناخته شده است و این به برکت مجاهدت های حوزویان در داخل و در فضای بین الملل است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: بعد از شناخته شدن به عنوان کنشگر فعال بین المللی که از این گفتمان وزین حوزه ای، انقلابی و اعتدالی نمایندگی می کنیم، باید تبدیل به گفتمان قالب شویم.

وی افزود: دانشگاه مجازی المصطفی و نهادهای دیگری که حوزوی بودن را افتخار خود می دانند و این گفتمان را نهایی می کنند، امروز مشغول فعالیت هستند و هزاران دانشجو در کشورهای مختلف در فضای مجازی مشغول به آموزش اسلام، دین و معارف اسلامی هستند و این یکی از افتخارات ما است.

حجت الاسلام قنبری اظهار داشت: اگر امروز دشمن از این ابزارها برای ورود به عرصه های گفتمانی اسلامی ـ انقلابی استفاده می کند، ما نیز از این طریق می توانیم خود را معرفی کنیم، بدون این که با کسی دشمنی داشته باشیم و کسی را به رقابت خود دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید کلام اهل بیت(ع) را معرفی کنیم و معتقدیم که اگر این کلام نورانی که میراث حوزوی امروز ما است، شنیده شود و به گوش جهانیان برسد مورد اقبال خواهد شد و تنها رسالت ما این است که پیام نورانی حوزه و انقلاب خودمان را ابلاغ کنیم./822/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11

 

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات