۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۲۵۴۰

نگاهی به رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب + فیلم

نگاهی به رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب + فیلم
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: بالغ بر 50هزار دانش آموخته و بالغ بر 100هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران در حال دانش آموختگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در نشست شنبه های انقلاب با موضوع «بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: عرصه فرهنگ عرصه بسیار مهمی است و شاید مهم ترین دستاورد حوزات علمی که مبعث از انقلاب اسلامی بودند و فرهنگ اسلامی ناب از حوزه ها سرایت کرد و سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد نیز همین تغییر فرهنگ در نگاه مردم بوده که ایجاد این وحدت و همبستگی را به رهبری داهیانه حضرت امام سبب شد.

وی گفت: آنچه که شاید مهم ترین دستاورد حوزه و شاید انقلاب اسلامی باشد که در نتیجه آن، بیداری در جهان کنونی ما و بیداری اسلامی شکل گرفت و مستضعفین جهان در دلهایشان امید ایجاد شد، همین نگاه مقابله بین کفر و ایمان است و آنچه که امروز ایجاد هراس کرده و سبب اتحاد برخی از قدرت ها در مقابله با این جریان ها می شود، همین قدرت جدید شکل گرفته و بر آمده از فرآیند انقلاب اسلامی ایران است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در خصوص تعریف فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ اسلامی در جهان امروز نشر پیدا کرده و تنفس می شود و این حیات و بالندگی را در میان مردم ایجاد کرده است.

وی معارف دینی را مورد افتخار انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد این انقلاب دانست و افزود: آنچه که سبب شد ما بتوانیم در چهل سالگی انقلاب اسلامی به آن ببالیم و افتخار کنیم، سلسله معارفی است که در سایه سار انقلاب اسلامی به جهان تزریق شده است.

ظهیری اظهار داشت: باید درباره رشد کمی حوزات علمیه سخن گفت که شاید در اقل بودن تعداد افرادی را که اهل دانش و یا علاقه مند به دانش آموزی و تفقه در دین بوده اند، به دلیل این که انقلاب اسلامی در بحث زنان یک نگاه سوم و بدیعی را به بار آورد.

وی با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی نگاه به زنان مشتمل به نگاه تحجر و عزلت و یا تجدد گرایی بود، گفت: بعد از انقلاب اسلامی فضا به نحوی معطر شد که حضور با استعداد، توانمندی و قابلیت زنانه را جدای از نگاه جنسیتی در نگاه عدالت و توازن داشتیم، به همین دلیل تعداد حوزات علمیه با تجمیع مکتب هایی که بود، با فرمان امام راحل تبدیل به جامعه الزهرا(س) در قم شد و به دلیل ظهور و بروزی که باید در استان ها می داشتیم، 486 مدرسه علمیه در 28 استان کشور که تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اداره می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: بالغ بر 50 هزار دانش آموخته و 100 هزار طلبه در سطح 2، 3 و 4 در حال دانش آموختگی هستند.

وی افزود: در حوزه های علمیه خواهران از جهت کیفی سه سطح آموزشی 2، 3 و 4  را داریم که معادل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

ظهیری اظهار داشت: درختواره علمی، هنری و آموزشی که اخیراً رونمایی شد، تمام رشته های مورد نیاز جامعه را پوشش می دهد و احدی از آحاد علاقه مند به دانش آموزی و طلبگی در حوزه های علمیه را نداریم، مگر این که این نیاز را حوه های علمیه پاسخ می دهد.

وی گفت: حوزه های علمیه خواهران با نهادهای آموزش عالی، آموزش و پرورش، نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای رسانه ای همکاری دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران در بخش پژوهش، دو مرکز بزرگ پژوهشی را داراست، یکی مرکز پژوهش جامعه الزهرا(س) و دیگری مرکز تحقیقات زنان.

وی افزود: اعتماد به نفس، خودباوری و بالندگی جزو آن فرهنگی است که بعد از انقلاب اسلامی در جامعه زنان ایرانی شکل گرفت و آن عزلت و کناره گیری تبدیل به حضور بالنده، مفید و مؤثر در جامعه ایران و جهان امروز شده است./822/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2

 

 

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات