۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۴۷۴
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

خدمت به انقلاب وظیفه حوزه است| مسؤولان با کم کاری کشور را دچار چالش نکنند

خدمت به انقلاب وظیفه حوزه است| مسؤولان با کم کاری کشور را دچار چالش نکنند
نماینده خبرگان با بیان این که خطای برخی روحانیون را نباید به پای حوزه نوشت، گفت: خدمت به انقلاب و نظام اسلامی وظیفه ذاتی حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که انقلاب اسلامی از دل حوزه علمیه نشأت گرفت، گفت: حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی به صورت تمام قد در خدمت نظام اسلامی بوده و گواه بر این مطلب نیز حضور گسترده روحانیون در جبهه های جنگ تحمیلی و کمک به رزمندگان اسلام است.

وی به تبیین نقش آفرینی حوزه علمیه پس از جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: حوزه و روحانیت پس از دفاع مقدس در عرصه های مختلفی همچون سازندگی و تلاش در جهت رسیدن به آرمان عدالت خواهی نقش های مؤثری ایفا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که خطاهای برخی روحانیون و طلاب را نباید به پای حوزه علمیه نوشت، ابراز کرد: نهاد روحانیت از ابتدا در خدمت انقلاب و نظام اسلامی بوده و این مسأله وظیفه ذاتی جامعه روحانیت محسوب می شود؛ تلاش روحانیون همواره بر این بوده که زی طلبگی را حفظ کرده و ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنند.

رییس دانشگاه قم با تأکید بر این که همراهی و همدردی روحانیت با مردم در شرایط کنونی که جامعه در تنگنای اقتصادی قرار دارد مشهود است، عنوان کرد: سطح زندگی بسیاری از فضلا و طلاب، از سطح زندگی اقشار کم درآمد جامعه هم پایین تر است، اما در عین حال کنار مردم بوده و با تذکر دادن به دولت و مسؤولان از منافع آن ها دفاع می کنند.

وی با بیان این که سران قوای سه گانه باید با همبستگی و اتحاد مشکلات معیشتی مردم را حل کنند، ادامه داد: مسؤولان باید بدانند که اگر روند اقتصادی مملکت تغییر نکرده و مشکلات مردم حل نشود، قطعاً انقلاب اسلامی با آسیب مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به این که بحران تورم، بیکاری و سایر آسیب های اجتماعی باید مهار شود، گفت: ما چشم انداز مثبت و روشنی داریم که با اجرای آن در آینده نزدیک وضعیت جامعه بهبود پیدا می کند؛ مهم ترین و بهترین راه حل مشکلات کشور و رسیدن به افق روشن، پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب است./841/ت302/ق

ارسال نظرات