۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۹۲۴۷۰

ثبت نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه آغاز شد

ثبت نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه آغاز شد
ثبت نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه در رشته های مختلف آغاز شد و تا 25 دی ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه اظهارداشت: هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث به دو صورت شفاهی و کتبی در رشته های «حفظ قرآن کریم( 5-10-20 و کل)»، «قرائت، تحقیق و ترتیل»، «خطابه قرآنی»، «حفظ موضوعی آیات، روایات و معارف»، « معارف نهج البلاغه (حکمت ها) در مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می­ شود.

حجت الاسلام سیدمصطفی رضوی افزود: مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه، به عنوان متولّی برگزاری مسابقات استانی و کشوری قرآن و حدیث، سهم بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن کریم در میان طلاب علوم دینی دارد بر همین اساس این مدیریت با توجه به آسیب شناسی انجام شده در مورد دوره های گذشته نسبت به برنامه ریزی و برگزاری مطلوب هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث در سال 97 اقدام نموده است.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در بهمن ‌ماه 1397در مراکز استان ها برگزار می­ شود و زمان برگزاری مرحله نیمه نهایی و نهایی (کشوری) در اسفند ماه 1397 خواهد بود همچنین مکان برگزاری مرحله کشوری مسابقات متعاقباً اعلام می شود.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن و حدیث در حوزه ­های علمیه مبنی بر ترویج انس با قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام در میان طلاب، اهتمام جدی مسئولان و مدیران حوزه را جهت اطلاع رسانی و تشویق طلاب به حضور در این فضای رقابتی نورانی را خواستار شد.

وی در ادامه افزود: ثبت نام طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت به نشانی tahzib.ismc.ir و یا سامانه پیشخوان طلاب صورت می پذیرد. /924/د103/ج

ارسال نظرات