۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۹۲۴۳۲
یک روزنامه سعودی عنوان کرد:

سیطره اخوان المسلمین بر سوریه از بین رفته است

سیطره اخوان المسلمین بر سوریه از بین رفته است
یک روزنامه سعودی بازگشایی مجدد سفارت های برخی از کشورهای عربی در دمشق را به خاطر تحقق هدف یعنی ممانعت از سیطره اخوان المسلمین بر سوریه عنوان کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، از آنجایی که هیأت کبار العلمای عربستان دشمنی دیرینه با جنبش اخوان المسلمین دارد، رسانه های سعودی اقدام برخی کشورهای عربی در بازگشایی سفارتشان در دمشق را ناکامی جنبش مذکور در سوریه عنوان کردند.

روزنامه سعودی «ایلاف» طی یادداشتی عنوان کرد که ازسرگیری روابط کشورهای عربی با سوریه به خاطر این است که سیطره اخوان المسلمین بر شهرها از بین رفته است.

به نوشته ایلاف، مقابله با اسلامگرایان مانند اخوان المسلمین و داعش هدف اساسی کشورهای عربی بود که این هدف محقق شده است. به همین خاطر این کشورها با بازگشایی مجدد سفارت های خود در دمشق، ازسرگیری روابط دیپلماتیک با نظام سوریه را در پپش گرفتند. 

عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، بحرین و قطر در ماه مارس سال 2012 به فعالیت‌های سفارت‌های خود در سوریه پایان داده بودند.

این در حالیست که با گذشت حدود 8 سال، بحرین و امارات و برخی کشورهای عربی دیگر مانند اردن، ضمن اذعان به پیروزی نظام سوریه در جنگ داخلی، در حال ازسرگیری روابط با دمشق هستند./983/ب902/ف

ارسال نظرات