۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۲۴۲۲
رییس مجمع گفتگوی ادیان در سازمان فرهنگ و ارتباطات تبیین کرد؛

تأثیر منطق اسلام در برابر منطق غیر دینی + فیلم

تأثیر منطق اسلام در برابر منطق غیر دینی + فیلم
حجت الاسلام تسخیری گفت: برخورد مطابق با منطق اسلامی و بر مبنای سیره اهل بیت(ع) چندین برابر منطق غیراسلامی تأثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام تسخیری، رییس مجمع گفتگوی ادیان در سازمان فرهنگ و ارتباطات در دیدار شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان با آیت الله اشرفی شاهرودی به ارتباط مستمر و سی ساله با ادیان مختلف در دنیا اشاره کرد.

وی اظهار کرد: نزدیک به سه دهه با ادیان مختلف در دنیا مرتبط بوده ایم و در این سی سال با آن ها 11 دور گفتگو داشته و حدود 60 تا 70 نشست در داخل و خارج برگزار کرده ایم و برگزاری بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان در مشهد از برجسته ترین این تلاش ها است که در بهمن امسال برگزار می شود.

رییس مجمع گفتگوی ادیان در سازمان فرهنگ و ارتباطات با بیان این که اغلب پیروان امام صادق(ع) غیر اهل بیتی بودند، گفت: در محضر این امام بزرگوار 900 تا 4 هزار عالم حاضر می شدند که بیش از 90 درصد آن ها غیر اهل بیتی بود که این از هنر امام بوده و ایشان حافظ هویت تشیع بودند.

وی به تأثیر منطق اسلام در برابر منطق غیر دینی اشاره و ابراز کرد: برخی در منطق غیر دینی با لحن سب و پرخاشگری  با مردم برخورد می کنند در حالی که ما با منطق اسلامی و اهل بیت(ع) برخورد کرده و دو برابر منطق غیراسلامی تأثیر گذار هستیم.

عضو شواری برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان این همایش را موجب تقریب مذاهب دانست و گفت: خیلی از اختلاف ها به خاطر جهل است نه دشمنی همچنین چون دوری سبب دشمنی شود، نزدیکی به پیروان دیگر ادیان می تواند مؤثر واقع شود و امیدواریم وقتی قدم برای خدا و در راه خدا باشد، بتوانیم به نتیجه برتر برسیم.

حامد علم الهدی، معاون امور ایران در مجمع تقریب نیز در این دیدار گفت: به عنوان یکی از مشترکات مذاهب اهل  بیت(ع) جشنی در استان های تلفیقی به عنوان «جشن سادات» برگزار شده است که تأثیر خوبی داشته همچنین پیروان ادیان مذاهب مختلف در حرکت های اخیر به زیارت امام هشتم با اعتقاد قلبی مشرف می شوند و امیدواریم که این کنگره در جذب قلوب سایر ادیان اهل بیت(ع) تأثیر به سزایی داشته باشد./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات