۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۹۲۴۱۹
آیت الله اشرفی شاهرودی:

مردم جهان تمایل فراوانی به شناخت اسلام دارند + فیلم

مردم جهان تمایل فراوانی به شناخت اسلام دارند + فیلم
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد گفت: جمع زیادی از بشریت در جهان به دنبال شناخت اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد در دیدار اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان، گفت: دشمنان اسلام به علت مشکلات سیاسی به خلق جریان اسلامی پرداخته تا اسلام را مطابق با این جریان ها به دنیا معرفی کنند.

وی افزود: آمریکا با تربیت داعش و ساختن طالبان با تفکر خشن و نادانی، تلاش کردند که دین را مطابق با آن ها به جهان معرفی کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی  به حربه دشمن در تفرقه بین شیعه و سنی اشاره و اظهار کرد: دشمن جنگ بین شیعه و سنی را مطرح کرده و از اول انقلاب اسلامی ایران کسینجر، نظریه پرداز و سیاستمدار آمریکایی طرح تفرقه بین شیعه و سنی را ارائه داد و با سرمایه کلان این جنگ را برای مبارزه با انقلاب به راه انداختند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان افزود: اروپا و آمریکا که قبل از انقلاب اسلامی، ایران را نوکر دربست خود حساب می کردند، با ایرانی مواجه شدند که در تضاد با تفکر آن ها است و دنیا به فکر و تئوری ایران توجه دارند بنابراین در صدد برآمده که به هر صورتی بتوانند این مذهب شیعه را از بین ببرد.

وی ابراز کرد: مذاهبی مثل وهابیت با سرمایه بزرگ عامل قوی برای آمریکا شدند تا با استفاده از آن ها به جنگ با مذهب شیعه به ویژه با ایران بروند چون مسلم است این انقلاب اسلامی ایران شعاع بزرگ در عالم ایجاد کرد.

آیت الله اشرفی شاهرودی با اشاره به این که ایران مسأله اول در دنیا است، گفت: بخش مهم مبارزه دشمان اسلام، مبارزه با مذهب شیعه و اسلام به ویژه تفکر مرحوم امام خمینی است که به مذاق آن ها خوش نبوده و حرکت جهانی بر علیه حکومت آن ها بوده چون آن ها می خواستند رییس دنیا باشند و با این تفکر را برخورد کردند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان به تمایل جمع زیادی از مردم دنیا به آشنایی با اسلام اشاره و بیان داشت: جمع زیادی از بشریت به دنبال شناخت اسلام هستند و در هر جای دنیا وقتی معارف اهل بیت(ع) معرفی می شود، می بینیم که سوال های زیادی در این باره مطرح می شود که ما باید اسلام ناب را به جهان معرفی کنیم.

وی به بهره گیری از رسانه های گروهی دنیا در معرفی اسلام و فعالیت های اسلامی مانند همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان تأکید کرد و گفت: باید از رسانه های گروهی دنیا استفاه شود تا وقتی دانشمندان به حقیقت خدا و ادیان ابراهیمی پرداخته و منش و سیره اهل بیت را معرفی کنند، همه دنیا بهره مند شوند./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات