۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۴۰۵
استاد حوزه علمیه:

بصیرت لازمه دنیای سیاست است

بصیرت لازمه دنیای سیاست است
امام جمعه سابق اسلام آباد غرب بصیرت را لازمه دنیای سیاست خواند و گفت: بصیرت مردم ایران به جایی رسیده است که به درستی می‌توانند از حق حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور کارشناس دینی امشب در سلسله مراسم‌های گرامیداشت ۹ دی در مسجد امام حسین (ع) باقرآباد قرچک با پاسخ به سؤالات جوانان درباره چرایی وجود انقلاب اسلامی، مطرح کرد: مردم ایران با اینکه سال‌ها با حکومت قاجار زندگی کردند، اما کسی به مذاهب و حجابشان کاری نداشت، ولی در دوران رضاشاه و محمدرضاشاه به مقدسات و حجابشان توهین شد و طاغوت تمام تلاشش این بود که غرب را الگوی خود قرار دهد و جامعه را بی بندوبار کند تا اینکه این روند به نوعی نقطه آغازین انقلاب اسلامی شد.

وی بیان کرد: هیچ حکومتی بعد از اینکه پایه هایش محکم شد با دست خودش پایه هایش را سست نمی‌کند، ۴۰ سال به پای این انقلاب چه خون‌هایی که ریخته نشد، نهالی را که امام راحل کاشته و توانسته ۴۰ سال تحریم اقتصادی را تحمل کند، قطعاً امروز تبدیل به درختی تنومند شده است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن خودش به نوعی همه پرسی است
امام جمعه سابق اسلام آباد ادامه داد: در این ۴۰ سال انتخابات و راهپیمایی‌های زیادی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شده است که حضور مردم هرسال بیشتر از سال قبل شده است، این روند خودش به نوعی رفراندوم و همه پرسی است که نشانه این است که مردم خواهان این انقلاب هستند.

وی با تأکید بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، افزود: مشکلات کشور به خاطر مدیریت ناکارآمد است که نیاز به اصلاح دارد، دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تضعیف مدیریت در نظام جمهوری اسلامی اقدام به انجام چند کار کردند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دشمن ابتدا یاران امام راحل و اصلی‌ترین نیرو‌های انقلاب از جمله مطهری، مفتح، بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، رجایی و باهنر را به شهادت رساند و حتی مقام معظم رهبری را تا مرز شهادت پیش برد سپس بعد از آن ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نداشتن آزادی بیان، ابراز کرد: کسی به اظهار نظر کسی کاری ندارد مگر امنیت و ناموس مردم به خطر بیافتد یا اینکه به اموال عمومی آسیبی برسد.

مردم مطالباتشان را از مجلس و دولت داشته باشند
حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه وظیفه رهبر معظم انقلاب اسلامی صیانت از ملت ایران است، خاطرنشان کرد: برای به دست آوردن این انقلاب ۱۰‌ها سال خون ریخته شده است، برای حفظ این انقلاب نباید اجازه داد تا استقلال کشور زیر پا گذاشته شود، مذاکره "برد برد" یعنی باج دهیم تا تحریم‌ها برداشته شود، یعنی دوباره استعمار و تسلط بر ایران.

وی با تأکید بر اینکه امروز در کشور فساد سیستماتیک وجود ندارد، به اقامه نمازجمعه امروز تهران به امامت فردی جدید و جوان اشاره کرد و افزود: مردم و رهبری هر کدام نسبت به نفوذ و فساد یک وظایفی دارند، امروز شخص رهبری در نهاد‌های زیر مجموعه خودش شروع به عزل و نصب‌های جدید کرده است تا اصلاح داخلی انجام شود، مردم هم باید از نماینده شهر خود و رییس جمهور مطالباتشان را تقاضا کنند.

کارشناس دینی با اشاره به انتساب لقب فتنه گر به برخی افراد، سخن امام راحل مبنی بر اینکه "اگر یک روز خود من هم به مذهب، نظام و مردم پشت کنم، همین مردم من را می‌کشند" را یادآور شد و گفت: عده‌ای شاید روزگاری در کنار امام(ره) و در جبهه حق بودند، اما مدتی بعد وارد جبهه باطل شدند.

وی در پایان بصیرت را لازمه دنیای سیاست دانست و افزود: بصیرت مردم ایران به جایی رسیده است که به درستی می‌توانند از حق حمایت کنند، امروز هم اگر رهبری همچنان بین مردم داخل و کشور‌های دیگر محبوبیت دارند به خاطر این است که در راستای اهداف اسلام ناب محمدی حرکت می‌کنند./۸۰۴/پ310/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات