۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۳۸۸
امام جمعه نجف:

مردم عراق اجازه بازگشت حزب بعث را نمی دهند

مردم عراق اجازه بازگشت حزب بعث را نمی دهند
امام جمعه نجف اشرف گفت: مردم عراق اجازه بازگشت حزب بعث حتی در خواب هم نمی دهند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، در واکنش به تجمع برخی از عناصر باقی مانده از حزب بعث عراق در برخی کشورهای منطقه گفت: مردم عراق حقیقت حزب بعث را درک کرده اند بنابراین حتی اجازه بازگشت آنان در خواب هم نمی دهند.
وی با اشاره به سالروز اعدام صدام دیکتاتور سابق عراق که دست او به خون صدها هزار تن از مردم بی گناه آغشته است، افزود: ایجاد قبرهای دست جمعی، نقض آزادی مردم، مبارزه با دین و فراهم سازی اشغال عراق از دیگر اقدامات دیکتاتور سابق این کشور است.
امام جمعه نجف، سرنوشت و مسیر طغیان گرانی نظیر صدام، حسینی مبارک، قذافی، فرعون و یزید را برابر توصیف کرد و بیان داشت: مردم اگر صبر کنند می توانند بر طاغوت زمان پیروز شوند.
وی جنگ رسانه ای امروز – برای حمایت از صدام – را بی تاثیر بر مردم عراق دانست و بیان داشت: مردم باید هر گونه تحرک حزب بعث در عراق را به مسؤولان مربوطه اطلاع دهند.
حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: عراق دست دوستی به سمت همسایگان خود دراز کرده است بنابراین انتظار دارد که با اقدامات خود قلب مردم این کشور را به درد نیاورند.
وی سالروز تاسیس اولین ارتش مسلح به اسم امام موسی کاظم (علیه السلام) را گرامی داشت و اظهار داشت که به همین علت چنین روزی را به روز ارتش عراق نام‎گذاری کرده اند. باوجود آنکه تلاش بسیاری برای جدایی ارتش از هویت دینی و ملی خودش انجام دادند، اما خوشبختانه ارتش به هویت اصیل دینی و ملی خود بازگشت. ارتش عراق امروز با حفظ امنیت، استقلال و ثبات این کشور در تاریخ می درخشد.
وی در خطبه های دینی به بررسی آداب و رسوم ازدواج در عراق پرداخت و خواستار برابری شرایط دو زوج در هنگام ازدواج شد و بیان داشت: دین و اخلاق مقیاس اصلی برای انتخاب یک همسر مناسب است./994/ب901/ف

ارسال نظرات