۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۹۲۳۴۷
کارشناس مذهبی:

مدافع حریم ولایت بودن بهترین روش برای سلوک انقلابی حوزویان است

مدافع حریم ولایت بودن بهترین روش برای سلوک انقلابی حوزویان است
کارشناس مذهبی گفت: پیرو خط رهبری و مدافع حریم ولایت بودن بهترین روش برای سلوک انقلابی حوزویان است.

حجت الاسلام سید محسن حصاری، فعال فرهنگی و مبلغ مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرو خط رهبری و مدافع حریم ولایت بودن را بهترین روش برای سلوک انقلابی حوزویان بیان کرد.

وی عدم همکاری مسؤولان حوزه با طلبه ها را از آسیب های نظام آموزشی حوره علمیه دانست و گفت: مسؤولات حوزه باید با طلبه ها همکاری داشته باشند، با توجه به این که طلبه ها در فضاهای مختلف از جمله تبلیغ و پژوهش مشغول فعالیت هستند باید در تحصیلات حوزوی به این امر توجه شده و تخفیف هایی را برای آن ها نسبت به طلبه ای که تنها محصل است، داشته باشد.

حجت الاسلام حصاری در خصوص سنت های حوزوی مانند انتخاب آزادانه استاد مباحثه، هجرت به شهر و روستا برای تبلیغ، ابراز کرد: این سنت ها از قدیم در حوزه وجود داشته است و در حال حاضر نیز با توجه به دسترسی به فضای مجازی این امکان بیشتر فراهم شده است.

کارشناس مذهبی در خصوص نقش حوزویان در آگاهی بخشی به خانواده ها در تربیت دینی و الگوی رفتاری فرزندان، گفت: در این زمینه کارهای منظم انجام نشده است و به طلبه در حوزه آموزش مورد نیاز جامعه داده نمی شود.

وی افزود: برخی از طلبه ها از حوزه وارد فضای تبلیغ می شوند و از کلاس های آموزشی که در عرصه های مختلف از جمله روانشناسی، جامعه شناسی، الگوی رفتاری و غیره که در اداره ها از جمله سازمان تبلیغات برگزار می شود، شرکت نمی کنند که در هنگام تبلیغ بدون علم امکان راهنمایی اجتماع را ندارد.

حجت الاسلام حصاری در خصوص تدوین نظام مند معارف سیاسی انقلاب و اسلام نیز گفت: باید سران نظام مانند رییس جمهور و رییس قوه قضاییه موضع گیری مثبتی در این زمینه داشته باشند چون اگر کم کاری و یا انحرافی در آن ها باشد، حوزه نیز از این موضع گیری آن ها متأثر می شود./864/ت302/ب1

ارسال نظرات