۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۹۲۲۸۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

باید از تدریس علوم غیر نافع در حوزه و دانشگاه جلوگیری شود

باید از تدریس علوم غیر نافع در حوزه و دانشگاه جلوگیری شود
استاد حوزه علمیه با بیان این که باید از تدریس علوم غیر نافع در حوزه و دانشگاه جلوگیری شود، گفت: از ظرفیت حداکثری طلاب در تبلیغ دین استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با اشاره به آیه 2 سوره قریش گفت: همه علمای مناطق سردسیر و گرمسیر باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به این صورت که در روزهای تابستان طلبه های جوان ساکن در مناطق گرم را به مناطق سردسیر ببرند تا به تحقیق و پژوهش بپردازند.

وی با بیان این که نباید به اسلام جلوه غم و اندوه بخشیده شود، اظهار داشت: امروز باید سایت خنده داشته باشیم و مردم را با خنده و شادی های حلال به اسلام دعوت کنیم؛ اگر شادی های حلال راه اندازی شود، بدون شک جوانان به دین جذب خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با انتقاد از تعطیلی های بی موردی که در نظام آموزشی وجود دارد، بیان کرد: باید از تعطیلی های زیاد در حوزه جلوگیری شود تا طلاب بتوانند با تحقیق و پژوهش به دستاوردهای علمی برسند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که خطبه های نماز جمعه نباید طولانی باشد، افزود: خطبه های نماز جمعه نباید طولانی شود، زیرا خطبه طولانی سبب می شود تا مردم از نماز جمعه استقبال نکنند؛ همچنین باید به مسأله «خلاصه نویسی» نیز توجه شود، یعنی کتبی که از حجم و محتوای زیادی برخوردارند را به صورت خلاصه در اختیار جامعه قرار دهیم.

وی با بیان این که باید از تدریس علوم غیر نافع در حوزه و دانشگاه جلوگیری شود، ابراز کرد: باید راهکارهای سبک زندگی قرآنی را از مبانی دینی استخراج کنیم، نه این که به علوم غیر نافعی بپردازیم که هیچ رشدی در آن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: این همه دکترای اقتصاد در کشور وجود دارد، اما تا کنون نتوانسته اند طرح های اساسی برای از بین بردن مشکلات کشور ارائه دهند؛ اگر علومی که در حوزه و دانشگاه خوانده می شود، نتواند مشکل جامعه را حل کند، چه فایده ای دارد؟

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که تبلیغ دین باید از طلبه های مبتدی شروع شود، تصریح کرد: ما باید از همه طلاب اعم از خواهران و برادران در زمینه تبلیغ مبانی دینی در کشور استفاده کنیم؛ به عبارت دیگر باید از ظرفیت حداکثری طلاب در زمینه تبلیغ دین استفاده شود.

وی در پایان گفت: حوزه باید مستقل باشد، زیرا آن حوزه ای که با حمایت دولت شکوفا شده و با عدم حمایت آن سقوط کند، ارزشی ندارد؛ همچنین همه طلاب باید از مدرک گرایی پرهیز کنند، زیرا افراد مدرک گرا نمی توانند عالم دین باشند.

گزیده ای از خبر را می توانید درکلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10

 

/841/پ201/ق

ارسال نظرات