۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۲۶۱
آیت الله نوری همدانی:

با شعار و آمار دادن مشکلات زندگی مردم حل نمی شود

با شعار و آمار دادن مشکلات زندگی مردم حل نمی شود
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید حامی مردم باشیم، گفت: رفاه باید در زندگی مردم دیده شود و الا با ارائه آمار و شعار تغییری ایجاد نمی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که هر نظامی احتیاج به کادرسازی دارد، گفت: اسلام به همه ابعاد زندگی انسان ها توجه دارد و کار علما دعوت جامعه به خیر و خوبی ها است.

وی افزود: جامعه اسلامی باید متحد باشند و در جهت هدف مشترک قدم بردارند، در روایات آمده که علما و مبلغان باید با رفتار، عمل و اخلاق خود مردم را به اسلام دعوت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به فرازهای از نهج البلاغه اظهار داشت: امیرمؤمنان می فرماید عالمان باید برای تقویت دین الهی قیام کنند، هرکاری برای این که به ثمر برسد و اثر داشته باشد نیاز به قیام و جهاد دارد؛ امروز روحانیت باید علم خود را تقویت کنند تا پاسخگوی شبهات باشند.

وی ادامه داد: روح بصیرت و یقین باید در اعتقاد و ایمان روحانیت وجود داشته باشد تا جامعه را هدایت کنند، جاهلان از فرهنگ جهاد و شهادت وحشت دارند اما جامعه اسلامی باید با این روحیه مأنوس باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه علمیه باید به نهج البلاغه توجه بیشتری داشته باشد، ابرازداشت: در این زمان کسانی باید باشند که به وظیفه الهی خود در دعوت مردم به دین و هدایت جامعه اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به تاریخ و فعالیت درخشان علمای اسلام در علوم گوناگون عنوان کرد: زمانی که کشورهای مدعی امروز بهره ای از علم نبرده بودند اسلام و علمای اسلامی در اوج قرار داشتند و بنیانگذار بسیاری ازعلوم مسلمانان بودند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلمانان همواره پیشگام بودند اما دشمنان توطئه کردند تا اسلام و علما را بکوبند و به حاشیه برانند اما امام راحل چهره مستکبران را برای جهان آشکار کرد، حرکت امام روز به روز وسعت پیدا کرده و در جهان تحولی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: وظیفه امروز روحانیت حمایت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، باید قدر مردم را بدانیم که همواره پای کار انقلاب اسلامی بودند و ایستادگی کردند، امروز مردم از وجود مشکلاتی رنج می برند که باید برای چاره اندیشی کرد؛ باید دستاوردهای انقلاب را بیان کرده و حامی مردم باشیم، رفاه باید در زندگی مردم دیده شود و الا با ارائه آمار و ارقام و شعار دادن تغییری ایجاد نخواهد شد./1323/پ202/ق

گزیده ای خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات