۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۹۲۱۹۲
آیت الله کعبی:

جریان غربگرای کشور پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم باشند

جریان غربگرای کشور پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم باشند
نماینده خبرگان با بیان این که جریان غرب گرای حاضر در عرصه اجرا باید پاسخگوی مشکلات باشد، گفت: مقابله با فتنه گران ازبروز فتنه های جدید جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در نشستی بصیرتی که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) قم برگزار شد، فتنه 88 را ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: امروز جریان غرب گرای حاضر در عرصه اجرایی کشور باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد؛ این دسته از مسؤولان به جای پاسخگویی مشکلات را متوجه نظام و رهبری می کنند، در حالی که باید برای قدردانی از مردم شریف ایران همواره تلاش کنند تا مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه فتنه 88 نوعی جنگ حزبی سیاسی نبود، بلکه میان جریان انقلابی و طیف فریب خوره دشمن اتفاق افتاد، افزود: دشمن در این فتنه با توهین به مقدسات دینی سعی کرد تا میان جبهه انقلابی و طیف فریب خورده دشمن آتش افکنی کند؛ بنابه گفته برخی نقش آفرینان جریان انقلاب، دفاع از نظام در روزهای فتنه به سختی دفاع از انقلاب در دفاع مقدس بود، اما مردم به خوبی بصیرت خود را نشان دادند و بار دیگر با شناسایی دشمن، نقشه های استکبار را ناکام گذاشتند.

آیت الله کعبی با بیان این که دهه بصیرت به منزله دهه ای برای شناساندن خواص فتنه گر به مردم است، ابراز داشت: فتنه گران در فتنه 88 به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند، بنابراین مقابله با این مجرمان امنیتی به مثابه مقابله و جلوگیری از فتنه های جدید دشمن خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان این که امروز استکبار جهانی در برابر قدرت منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران موضعی انفعالی پیدا کرده است، تأکید کرد: دشمن و ایادی آن با القای ناامیدی، شایعه پراکنی، تحمیل تحریم، اختلاف افکنی، ایجاد جنگ روانی و مواردی از این قبیل سعی می کند تا در نظام اسلامی خلل وارد کند.

وی به تلاش دشمن برای تخریب نهادهای انقلابی اشاره و بیان کرد: دشمن با به راه اندازی تبلیغات سوء علیه نهادهایی همچون سپاه و حوزه به دنبال بدبین سازی مردم نسبت به نهادهای انقلابی است و می خواهد ملت را از نظام اسلامی خسته کند، اما مردم بصیر ایران هیچگاه دست از انقلاب برنخواهند داشت.

آیت الله کعبی ادامه داد: مردم ایران ثابت کردند که از بسیاری از خواص جامعه جلوتر هستند، زیرا شاهد بودیم که برخی خواص فریب دشمن را خوردند و از مسیر انقلاب منحرف شدند؛ دشمن در فتنه 88 از همین افراد برای براندازی نظام استفاده کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن در برابر ملت ایران همواره با شکست مواجه شده است، گفت: با عنایات خاص امام زمان(عج) و تدابیر رهبر معظم انقلاب در طول انقلاب اسلامی شاهد شکست های پی در پی دشمن در میادین مختلف بوده ایم.

وی به خروج خفت بار آمریکا از سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کره است تا بتواند نقشه های شوم خود را در منطقه پیاده کند، اما امروز شاهد آن هستیم که در تلاش است تا نیروهای خود را از منطقه خارج کند.

آیت الله کعبی با تأکید بر این که آمریکا دیگر توان مقابله نظامی با ایران را ندارد، افزود: جمهوری اسلامی از توان نظامی بالایی برخوردار است و دیگر دشمن نمی تواند با استفاده از گزینه نظامی به دنبال براندازی نظام باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قم را خاستگاه انقلاب خواند و با اشاره به پیوند گسستنی ناپذیر حوزه و رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: حوزه همواره در کنار مردم قرار داشته و پیوندی مبتنی بر آموزه های دینی میان این دو عنصر تأثیرگذار برقرار است./841/پ202/ق

ارسال نظرات