۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۲۱۷۴
یادداشت؛

یک شعار ماندگار!

یک شعار ماندگار!
فریاد «مرگ بر آمریکا»، برملاکننده و یادآور ماهیت شیطانی آمریکا و همپیمانان داخلی و خارجی و نهان و پیدای آن است.
به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از شعار‌هایی که مردم آگاه، فهیم و انقلابی ایران اسلامی در مراسم‌های مختلف گرامی‌داشت یوم‌الله ۹ دی در سراسر کشور سر دادند شعار «مرگ بر آمریکا بود». به راستی چرا شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم؟!
 
این پرسش پس از گذشت ۴۰ سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، قطعا عجیب به نظر می‌رسد، اما به قطع؛ واقعیت موجود در برخی اذهان است!
 
حضرت امام خمینی (ره) ـ بر خلاف ادعای دروغین محافل لیبرالیستی ـ از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در دهه ۴۰ شمسی، همواره بر استکبارستیزی تاکید داشتند. زیرا ایشان، استکبار و در راس آن آمریکا را عامل بدبختی‌ها و درد‌های مردم مظلوم ایران و جهان می‌دانستند.
 
حضرت امام (ره) در خرداد ۱۳۴۲ و در نطق روشنگرانه خود درباره لایحه کاپیتولاسیون تصریح نمودند؛ «تمام گرفتارى ما از این آمریکاست! تمام گرفتارى ما از این اسرائیل است! اسرائیل هم از آمریکاست...» (صحیفه امام، جلد یک، صفحه ۴۲۲).
 
هم ایشان فرمودند؛ «آمریکا دشمن شماره اول بشر و ما است...» (صحیفه امام، جلد ۱۰، صفحه ۳۷۳).
در این راستاست که رهبر روشن ضمیر و کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرمودند؛ «هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید که همین فریاد همگانی «مرگ بر آمریکا» برای او مرگ می‌آورد...» (صحیفه امام، جلد ۱۱، صفحه ۱۲۱).
 
بنابراین؛ شعار «مرگ بر آمریکا» نه تنها ملت ایران بلکه مظلومان جهان، ناظر به سیاست‌های استکباری و نامشروع، جنایات و کینه‌ورزی‌ها و بدخواهی‌ها و با نگاه به کارنامه سیاه و ننگین دولت آمریکاست!
 
فریاد غرورآفرین «مرگ بر آمریکا» اعتراض به سیاست‌های برتری جویانه‌ای است که یک روز خود را در قالب حمایت از شاهی سفاک و دست‌نشانده در ایران نشان می‌دهد و روزی در شکل لایحه ضدایرانی کاپیتولاسیون نمود دارد، یک روز در به راه انداختن جنگ عراق علیه ایران و طرح تجزیه این کشور پهناور و روزی دیگر در تصویر سرنگون کردن هواپیمای مسافربری و روزی هم در جنگ تحریم‌های کینه‌توزانه ...!
 
به واقع بر خلاف ادعا‌ها و تظاهرات شبه‌روشنفکرانه برخی عناصر و رسانه‌ها، در قبال چنین سفاکی‌ها و ددمنشی‌ها، سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» رفتار و اتفاق عجیب و غریبی است؟
 
دولت آمریکا در برابر ایران و ملت بزرگ و انقلابی آن بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و دیپلماتیک را زیرپا می‌گذارد، هر نوع تهمتی را علیه تهران به زبان می‌آ ورد، عملاً ضمن حمایت زبانی و رسانه‌ای از گروهک‌های مسلح و تروریست و تجزیه‌طلب، اطّلاعات و سلاح در اختیار آن‌ها می‌گذارد و علیه یک ملت مظلوم تحریم وضع می‌کند، کدام یک از این اتفاقات، نادرستی شعار یاد شده را اثبات می‌کند؟
 
جز این است که اتفاقات و اقدامات برشمرده نشان می‌دهد تشخیص حضرت امام (ره) درست بوده و ایشان با دقت و بصیرتی شامخ، دشمن اصلی را شناسایی و هدف‌گیری کردند؟ و آیا جز این است که شعار مرگ بر آمریکا در واقع، سند مظلومیت و حقانیت ملت مظلوم ایران است؟
 
باید گفت؛ جز آن گروه از افرادی که شعار یاد شده را برنمی‌تابند و برای‌شان چرایی سر دادن این شعار، تبدیل به مسئله‌ای پیچیده شده، مخالفان شعار «مرگ بر آمریکا» در سطح سیاسیون و رسانه‌های داخلی و خارجی، هوشیارانه و با نیتی پلید شعار ملت ایران را به چالش می‌کشند.
 
آن‌ها می‌دانند که فریاد «مرگ بر آمریکا» در واقع برملاکننده و یادآور ماهیت شیطانی آمریکا و همپیمانان داخلی و خارجی و نهان و پیدای آن است. پس می‌کوشند که شعار یاد شده را بی‌مبنا، توهین به یک ملت، توهین به یک دولت بی‌تقصیر و بی‌جرم، عامل تحریک خارجی، بانی دشمنی بی‌دلیل با یک کشور، سبب‌ساز رویارویی دیپلماتیک و نظامی و در نهایت باعث نقض معاهده‌ای، چون برجام توصیف کنند و جلوه دهند.
 
از این رو، آیا بجا نیست که شعار پرمغز «مرگ بر آمریکا»‌ی ملت ایران، همچنان با صدایی بلند رو به مظاهر استکبار و سیاست‌های ضد بشری واشنگتن، سر داده شود؟! در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب مردم نشان دادند که در تجمعات و تظاهرات حماسی خود هرگز این شعار را از یاد نبرده و نخواهند برد. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: رسالت
ارسال نظرات