۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۵۹۲۰۸۲
آیت الله نمازی در گفت وگو با رسا:

حوزه نمی تواند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بی تفاوت باشد

حوزه نمی تواند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بی تفاوت باشد
نماینده خبرگان تعامل حوزه و نظام را مبتنی بر واقعیت ها دانست و تأکید کرد که حوزه و روحانیت نمی توانند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بی تفاوت باشند.
آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده مجلس خبرگان رهبری در حاشیه برگزاری اجلاس جامعه مدرسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیروزی‌های چهل ساله نظام اسلامی اظهار داشت: با وجود تمام توطئه‌های جبهه استکبار علیه ملت و حاکمیت ایران و ولایت مطلقه فقیه، امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی قرار داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که منشأ انقلاب اسلامی حوزه علمیه است، گفت: تعامل حوزه و روحانیت با انقلاب اسلامی مبتنی بر واقعیت است، چراکه حضرت امام راحل به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، فرزند و شاگرد مکتب حوزه علمیه قم بوده است.

وی تأکید کرد: روحانیت علت محدثه انقلاب اسلامی است، به طوری که اگر روحانیت و مرجعیت نبودند، انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد، بنابراین حکومت و نظام جمهوری اسلامی مولود حوزه است.

آیت الله نمازی تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر خود یک راه بیشتر ندارد و روحانیت باید مانند ابتدای انقلاب تا کنون حامی و حافظ نظام اسلامی باشد و این راه مهم را ادامه بدهد.
 
وی ادامه داد: روحانیت باید مراقبت، حمایت و نظارت خود نسبت به نظام اسلامی را ادامه دهد و در صدد رفع کمبود‌ها و مشکلات موجود از جامعه اقدام کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر حل و فصل مشکلات مردم بیان کرد: پشتوانه این انقلاب مردم هستند، چراکه این انقلاب، سراسر مردمی بوده و با حضور مردم رژیم شاهنشاهی از کشور بیرون رانده شد.

وی با اشاره به تشکیل کادر‌های اصلی حکومت اسلامی از متخصصان حوزه علمیه بیان کرد: بیشتر کارکنان نظام اسلامی از حوزویان هستند، بنابراین اداره نظام بدون ارتباط، حمایت و پشتیبانی حوزه امکان ندارد و باید سعی شود این تعامل ادامه داشته باشد چرا که حوزه نمی تواند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بی تفاوت باشد.

آیت الله نمازی تعامل حوزه با حکومت اسلامی را یک امر ضروری و حیاتی توصیف کرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید نظارت و مراقبت خود را بر نظام اسلامی داشته و پشتیبان آن باشند و در مقابل مسؤولان نظام، سران سه قوه و هیأت دولت نیز بایستی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را رعایت کنند.
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
/۸۷۶/پ202/ق
ارسال نظرات