۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۲۰۵۶
آیت الله علوی گرگانی:

اولویت فعالیت ها در حوزه سلامت پیشگیری از بیماری ها باشد

اولویت فعالیت ها در حوزه سلامت پیشگیری از بیماری ها باشد
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بر لزوم فرهنگ سازی برای پیشگیری از بیماری ها گفت: اولویت فعالیت ها در حوزه سلامت پیشگیری از بیماری ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سه شنبه شب در دیدار جمعی از اساتید برجسته حوزه درمان سرطان و اعضای هیأت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران بر لزوم فرهنگ سازی برای پیشگیری از بیماری ها به جای درمان تأکید کرد.

وی افزود: بنابر توصیه اسلام و اقتضای عقل اولویت در مبارزه با بیماری ها باید پیشگیری باشد، نباید اجازه داد که بیماری شیوع پیدا کند و بعد از آن برای درمان بیماری تلاش شود، در این زمینه باید از افراد متخصص و دانشمندان کمک گرفت و فرهنگ سازی های لازم را انجام داد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که افراد متخصص باید با ارائه برنامه هایی جنبه پیشگیری از بیماری ها را تقویت کنند، اظهار داشت: پیشگیری از بیماری ها به ویژه سرطان هزینه به مراتب کمتری از درمان و درگیر شدن جامعه دارد.

وی با اشاره به تأثیر تغذیه افراد در ایجاد بیماری ها ادامه داد: یکی از موارد مهمی که سبب امراض می شود بحث تغذیه است که باید در این زمینه نیز فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و به مردم گفته شود که برنامه غذایی آن ها باید چگونه باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که باید برنامه ریزی شود درد کسانی که دچار بیماری های سخت مانند سرطان هستند کاهش داده شود، ابراز داشت: دست اندرکاران باید برنامه ریزی های لازم را داشته باشند تا آلام چنین افرادی را کاهش دهند و روحیه آنان را تقویت کنند.

وی نقش خیران در کمک به کاهش آلام بیماران را تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: خیران و کسانی که توانانی دارند باید تلاش کنند تا جایی که می توانند در این امر مشارکت داشته باشند و باری از دوش بیماران بر دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به برخی مباحث درباره طب سنتی خاطرنشان کرد: هر مشکلی راه علاجی دارد، نمی گوییم که طب سنتی نادرست است، طب سنتی درست بوده و وجود دارد اما هر چیزی شرایط خود را دارد که باید رعایت کرد./1323/پ202/ق

ارسال نظرات